Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hälsa
Läst 145 ggr
Erita
0

Kan jag göra en orosanmälan?

Min kompis berättade för mig att när han var hemma hos en av sina kompisar så berättade kompisen att han ger droger till sin hund. Jag har försökt att få min kompis att orosanmäla detta till länsstyrelsen, men han säger att det inte är tillräckligt för att kunna få hunden omhändertagen. Min kompis har aldrig sett dem ge hunden droger men personen har sagt att han gjort det och förutom det faktumet så verkar hunden ha det bra. Den är pigg, har bra vikt osv. Men tycker det verkar väldigt bekymrande.

Vixxen
0

Ja, du kan kontakta länstyrelsen.

Det känns ju dock lite osäkert om det verkligen är sant att de ger hunden droger. Vilka droger då isåfall?

Draken
0

Visst kan dy prata med LS om detta. Berätta vad din kompis har sagt och säg att du är orolig för hunden.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Karmatarerskanise
0

Du kan göra det anonymt, och säga att du har hört honom berätta det. Din kompis är garanterat inte den enda som fått veta det. Ge dom hans namn, adress och nr.

Erita
0

Dem verkar bara ha telefontider på måndagar, onsdagar och fredagar så tänker att jag skickar ett mejl till dem nu och ringer till dem imorgon.

#1 Som jag förstod det från min kompis så hade personen gett hunden amfetamin, vilket ju absolut inte kan vara bra för hjärtat. Det är dessutom en väldigt liten hund, min kompis sa att det var en tax/yorkie blandras.

Karmatarerskanise
0

#4: tänk på att om ditt namn syns i mejlen, tex mejladress eller automatisk signatur, så är du inte anonym även om du skriver att du vill vara det.

Blir helt vansinnig på äckliga svin som gör så mot djur 🤬🤬🤬

Erita
1

#5 Har inget emot att inte vara anonym så det är lugnt

Samma här, blev väldigt upprörd när jag hörde det från min kompis och han vågade inte ringa eller maila själv.