Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hÀlsa
LĂ€st 166 ggr
Draken
7

Lycklig 😀

Jag röntgade ju Chevy i Torsdags. Imorse nĂ€r jag loggade in pĂ„ SKK fanns resultaten 😁

Messenger_creation_0B76EDCF-5438-400E-B89A-D912EC37D8E6.jpeg

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. LÄnghÄrig Chihuahua

Kennel Teiashis

Lona
0

Grattis! Alltid lika nervöst nĂ€r man vĂ€ntar pĂ„ det dĂ€r resultatet. Har ni avelsplaner för honom ocksĂ„? đŸ™‚đŸŸ

"Jag Àr inte klok men jag Àr smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Draken
1

#1: Jag har klĂ€ttrat pĂ„ vĂ€ggarna sedan i Torsdags 🙈

Ja han ska gÄ vidare i avel Àr tanken. Men jag vill meritera honom lite bÀttre och gÄ BPH med honom först.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Heddiz
1

Grattis! Vad kul! 🙂
Inte för att jag tvivlade pÄ att Chevy skulle klara detta. Han kommer ju frÄn en bra uppfödare och har en bra Àgare.
Det Àr speciellt roligt tycker jag att höra om Chevy, eftersom din hund Àr en slÀkting till min Àlskade gamla Beardis frÄn Barbaras kennel "Trollflöjten"
Och din Beardis Àr ju frÄn Barbaras dotters kennel.
Vilket betyder att min gamla hund Ă€r hans gammel farbrors farbror eller liknande.đŸ„°

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

Draken
3

#3: Ja de Ă€r förmodligen i slĂ€kt â˜ș Det Ă€r nu pĂ„ senare yid som hon har börjat anvĂ€nda importerade hundar eller spermier. Kitty, Chevys mamma, hĂ€rstammar dock frĂ„n en av Barbaras tikar :)

Det var ju 10 valpar i kullen, 5 av dem Àr nu rtg. Fyra har A (A/A) pÄ höfterna och en har B (A/B).

Alla har ua (0) pÄ armbÄgarna :)

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Lona
1

#4: SĂ„ roligt!🙂 Hur noga man Ă€n Ă€r sĂ„ kan det ju Ă€ndĂ„ ploppa upp HD/ED nĂ„nstans. Jag vet inte alls hur vanligt det Ă€r pĂ„ Bearded Collie dock?

"Jag Àr inte klok men jag Àr smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Heddiz
1

Att din Chevy Ă€r slĂ€kt med dom "bra/gamla beardisarna" i gamet Ă€r ju bara bra..😊
Sen att uppfödaren inför "nytt blod" betyder vÀl nte att det gamla försvinner!?
Eller!?

The more I love my Dog
"Mark Twain"

Draken
1

#5: Just HD har, tyvÀrr, blivit vÀldigt vanlig pÄ beardisen.
ED Àr ett mindre problem, men det har dykt upp mer och mer, sÄ rasklubben har satt krav pÄ att det skall röntgas om man skall fÄ registrera valparna. Vilket jag tycker Àr jÀttebra.

#6: Ja det var dĂ€rför jag valde just den uppfödaren 🙂
Nej det gamla försvinner inte. Hon har varit noga med att behĂ„lla generna frĂ„n Barbros hundar 🙂

SÄ skall du nÄnsin köpa beardis igen, sÄ skall du vÀnda dig till Chevys uppfödare.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Heddiz
1

#7: Ja om det blir nÄgon mer hund överhuvudtaget för vÄr del sÄ vill bÄde min man och jag ha antingen en Beardis eller en Belgisk vallhund.
Det Àr vÄra favoriter av alla raser som vi har haft.
Men dÄ mÄste det vara en Beardis/ Belgare frÄn en BRA kennel.
Och dÄ Àr ju Barbaras dotters kennel det första och det ENDA valet för oss nÀr det gÀller Beardis.
Annars vÀljer vi en annan ras/ hund.

Tro det eller ej, men just nu vill jag hellre ha en katt istÀllet för en hund.
Jag har inte ens gillat katter förut, men pÄ sista tiden sÄ har jag börjat Àlska katter av nÄgon anledning som jag sjÀlv inte ens förstÄr.
Fast det bĂ€sta vore ju att ha bĂ„de katt och hund. Och gĂ€rna andra djur som tex en hĂ€st ocksĂ„. Som jag hade som tonĂ„ring. NĂ€r mina förĂ€ldrar betalade för allt.😅
HÀstar Àr ett av mina favorit djur, men tyvÀrr sÄ kostar dom multum att ha.

The more I love my Dog
"Mark Twain"

Karmatarerskanise
0

HĂ€rligt :)