Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 839 ggr
Ceciliaolucifer
0

Sörjer Morris?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tyvärr hade vi inget annat val än att ta bort våran älskade Pyret den 28/12-2007. Vår älskade Giant Schnauzer har karvat djupa hål i våra hjärtan och vi tänker på henne varje dag, varje timme och varje minut.

Vi har även vår älskade Amris Morris som har levt med Pyret sedan han var valp och idag är han 4 år. Grannarna har berättat att Morris sitter i fönstret i trappan och ylar på dagarna när vi inte är hemma. Och det har han aldrig gjort tidigare och han ylar inte alls när vi är hemma.

Vi märker att han älskar den nya uppmärksamheten han får, att han får bekräftelse hela tiden från oss och det älskar han. Men han lägger sig i trappan och tittar ut och ser så ledsen ut. Att vakta i trappan var Pyrets uppgift men när hon blev sämre och sämre så avtog hon och Morris satt där och passade istället. Nu ligger han där och bara tittar ut, och då även ylar på dagarna när vi inte är där.

Han har kissekattkompisar som han uppskattar och som försöker umgås med hnm så han är inte ensammen.

Men sörjer han? vad bör jag göra?

Morris på bilden nedan!

Pyret & Jag!

AnneN
0

Jag tror absolut att han sörjer

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Misimurf
0

Det tror jag också att han gör. När den ena hunden mina föräldrar hade dog sörjde den andra nåt enormt. Hon var inte sig själv på flera veckor. Pyssla om hunden ni har är mitt enda råd, gör roliga saker ihop

pottsorken83
0

vad söta båda två!! :D

Jo han sörjer nog.. stackarn… men kommer nog gå över med massa kärlek av dej :D

Ceciliaolucifer
0

är uppmärksamhet det bästa botemedlet? plus kärlek självfallet!

Han har inte ätit på en vecka heller. Men han får alltid mat utav våran egen mat så han äter ju. Men ändå…

Pyret,pyret :(

pottsorken83
0

Det tror jag! Stackarn..
har ni några andra lek kompisar som han kan leka med??

pottsorken83
0

Testat att hälla nått som han tycker är gott på maten? Vår ena hund är jätte kräsen och han får filmjölk lr nått gott blandat med maten… Då äter han…

Kanske ska testa det… men det är bra att han allafall äter er mat. :D

Ceciliaolucifer
0

#5 Mnjae, svår fråga..

Morris är en väldigt osäker hund som inte klarar av andra människor och han har alltid tagit lite skydd  bakom Pyret och varit väldigt "polisaktig" när han träffar andra hundar. Han slappnar inte av och vill inte "leka".

Han och Pyret brukade slåss om samma pinne, samma kotte men någon annan form av riktigt lek hade dem inte. När Pyret (Riesen på 45kg) ville leka med Morris (Amris 13kg?) så kutade hon omkull hnm hela tiden, så hon lekte med hnm :)

Så mitt svar får nog bli nej :(

pottsorken83
0

Stackarn…
Vill han inte leka med valpar heller?

Kanske ska börja nån kurs med henne?

Ceciliaolucifer
0

Han bara står och tittar, stel som en pinne och vill bara hålla ordning på alla. Så är han på kurs och det var inte en bra miljö för hnm. Om man ser det utifrån ett terapisynsett.

Så jag vet inte riktigt. Han har inte träffat valpar tror jag. Men han kan leka lite lite med katterna och dem försöker gosa med hnm men han förstår inte riktigt det och går ifrån. Men med tiden kanske han förstår att dem bara vill mysa.

pottsorken83
0

Jag tror med att det kommer lösa sej med tiden.. klart att han saknar sin vän.

Men finns du där för han så blir han säkert snart glad igen! :D