Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 768 ggr
Ceciliaolucifer
0

Hundraser+mat+glupshet!

Vissa raser är kända för att vara matglada, eller rent sagt galna i mat. Där man måste gömma eller hålla undan fodertunnan/säcken för att dem inte ska äta upp allt.

Men har ni hört talas om en Amerikansk Cocker som har fri tillgång till torrfoder men äter bara tills han blir mätt? dvs han har alltid mat i skålen :)

lena1
0

kanske inte en cocker men vet en rottis som gör så

Elna
0

Har inte hört om en Am Cocker men en Bearded Collie o en Tax! ^^

Kristina-
0

Jag har alltid torrfoder stående framme till mina hundar som är Wheatenterriers. Dom har med andra ord fri tillgång!  Dom äter tills dom är mätta och lämnar resten.

Pomperipossa
0

Min schäfer/dobberman är också så…

Velsan
0

Alltid haft maten framma jämt, tror att hundar som varit vana att få portioner slukar all mat hur mycket dem än får, eftersom det kan dröja tills nästa mål. Men mina hundar har alltid varit vana vid att alltid ha tillgång till mat. Aldrig haft en tjock hund eller mager hund. De äter tills de är mätta :)

Vi har haft flat, tax/westie, golden/bayersk viltspårhund, rottweiler och jack russel och inte varit problem med nån :)

Ronja06
0

*host* Ronja är så gluspk! Jag ställer ner maten och den är borta på 3 sekunder. Och om man närmar sig henne äter hon ännu fortare. Man kan tyvärr inte lämna någon mat på bordet, för då den borta lika snabbt som man lämnar den. xP

Mvh Emelie Förlägen

lena1
0

5, mm…men jag tror inte riktigt på det där,utan man kan lära sin hund att inte slänga i sig maten även om dom äter på fasta tider.

Mina hundar har alltid haft fasta tider och dom har varit många genom åren,har jag haft en glupsk hund så har jag gett i små portioner från maten, och på det sättet fått dom att förstå att dom får bli mätta och behöver inte kasta i sig maten,vilket har resulterat i att dom äter väldigt lugnt och sansat när maten står framme.

själv skulle jag inte ha maten framme hela tiden för det är inte bra att gå och små äta (klandrar nu inte er som gör det),tittar man på våra vilda hunddjur så har dom inte maten på bordet jämt tex.

jag hade en omplacering förut som var så mager och svulten när han kom så han slängde i sig maten…men även han åt sansat sedan,när jag hade lärt honom det ;-)

Velsan
0

Jo men sen så är det svårt för mig med regelbundenhet. Så är lättare att maten står framme hela tiden :) Men man väljer ju själv vad som passar en bäst :)

SaraC
0

Jag har hört om en am. cocker som gjorde tvärtom ;)

Min hund glufsar i sig det mesta på en sekund. Men torrfodret är inte alls lika roligt så de äter han lugnt. Han har fri tillgång på maten, dvs han får den mängd han ska ha per dag och så äter han när han vill. Enda sättet att få honom att äta ordentligt.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

ingann
0

Åskar har fri tillgång på torrisar o skulle de eventuellt ta slut en dag så har katterna varit där o hjälpt till…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Tazzar
0

Jag tror jag vet en Am. Cocker/Eng. Cocker som har svårt att äta.

Och så har jag en Golden/Schäfer/Border Collie, som inte vill äta. Men däremot är min Border Collie ett riktigt matvrak.