Hundar iFokus

Hundar

Etikettefterlysningar
Läst 2235 ggr
Hopi
0

Nån mer Vinthund här??

Finns det någon mer än jag som har Vinthund här? Räcka ut tungan

Eller Kines??? Räcka ut tungan

Själv så fullkomligt älskar jag Vinthundar av alla slag, men främst Afghan, Saluki, Whippet, Borzoi.. Och så dom underbara små Kineserna!!! Dom nakna gillar jag allra mest. Vilka små härliga små liv! =)

Jag har en Afghan/Saluki och en Kines. Dom är mitt allt! *hjärta*

Stj3rnfallet
0

Jag vill ha en Whippet och en Italiensk vinthund!=) Mina favoriter :P Kanske blir en liten italienare till sommaren, får se hur det blir med den saken =)

Hopi
0

Vad roligt om du får dig en liten Italienare i sommar! ;) Eller en Whippet! Jättesöta båda raserna! Flört

navarro
0

Snalla alla vinthundsalskare, forsok hitta nya hem till alla vinthundar som nastan plagas ihjal, har i Spanien och blir omhandertagna av hundgardar eller foreningar for djurvanner. Jag grater nar jag ser allt elande pa TV. Det ar nar de inte duger langre till jakt, da hanger agarna upp dem i trad utan att doda dem forst. Det ar massor av folk som ar emot detta djurplageri, men det forekommer alldeles for ofta. Jag har ingen adress just nu vart man kan vanda sig. Men vad jag forstar ar det manga som adopterar hundar fran Spanien till Sverige. Tyvarr ar jag allergisk och kan inte oppna mitt hem for mer an min lilla Milu, som har en pals som inte ger allergi.

navarro
0

Nu har jag hittat sidan www.galgosinfronteras.org/fotosmes.htm det betyder vinthundar utan granser eller liknande och dom har raddat 500 vinthundar sedan 2001.

Missy
0

Vi har en vintis! Va kul med fler.

Hopi
0

Navarro; Synd sidan bara var på Spanska.. Ja, nog är det tragiskt.. Stackarst hundar.. Fattar inte hur människor är funtade, som kan göra så där mot djur…

Missy; Roligt!! Ska kolla din sida! =) Hoppas du har foton!!!

Hopi
0

Missy; Åh, säger jag bara.. Vad vacker Borzoi!!!Räcka ut tungan

navarro
0

Sida pa engelska om overgivna hundar etc; www.aaahelps.com/ , nar jag ringde dit for att fa tips om att ordna pass till Milu forra aret, sa dom bland annat att dom har kontakt med flygbolag varje vecka, for att skicka hundar till Sverige.

Stj3rnfallet
0

#2 Ja, jag hoppas att det blir en liten vinhunds bebis =) Men om jag tar en Dobbis nu så blir det lite svårt att ta en till sommaren :P Har iaf ställt mig på en kölista eller vad jag ska säga för en Italienare =) Hoppas verkligen! Kanske blir 3 hundar istället för 2 :P Men då blir väl min pojkvän sur :P

floran_pro
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har haft vinthundar hela mitt liv. Afghaner när jag bode stan Nu mer har jag varghund.

Missy
0

Tack så mycket! Din tjej var oxå riktigt fin!

Hopi
0

floran_pro; Vilken fin bild! =) Har inte träffat så många varghundar, men dom jag träffat har då varit helt super! =) Dom verkar så kärvänliga!! Älskar folk! Har du nån bild å visa på dina Afghaner???? Snälla! ;)

Missy; Tack så jättemycket!! =)

_Stj3rnfallet_; Det blir nog lite tätt.. Det är nog bäst att vänta ett par år eller så, tills nästa hund.. Om ni ska ha en valp nu. För får man lite ordning på en först, då går det som en dans med nästa sen! =)

Hopi
0

Visar en bild på min vinthund o min lilla kines. Här ligger dom och vilar nu ikväll. Vinthunden har ju växtvärk.. Men det börjar bli bättre tack o lov! Hon fick ju en halv magnecyl vid lunchen och det var nog bra. Då slapp hon ha lika ont.

Stj3rnfallet
0

#12 Min kompis funderar på att ta en till valp och hennes andra valp är inte heller mer än några månader.. Tror att hon är 6 eller 7 månader nu. Det är nog inga problem så länge man vet vad man ger sig in på =) Eller ja, fick precis veta att det är 100% säkert att hon ska ta en till sötnos!=) Lite ska man väl ändå klara av :P Kan ju vara roligt med olika hundar också, speciellt när man har kurser för andra hundägare =) Jag tror att det skulle gå bra faktiskt, men visst kan det ju vara bra att vänta också ;) Inget är ju klar lagt än med ngt alls :P

Hopi
0

#14; Det går säkert, men blir nog endel jobb.. Jag håller på det att det är bäst om den första hunden får bli ca 3 år innan man skaffar en till. Men sen beror det ju på hur hunden är oxå, är den inte som man vill, vid den åldern, och man skaffar en till, då är det ännu svårare att få ordning på problemen.. Och så lär den första hunden den andra…. Men är den första bra och man är nöjd med den, ja då lär den valpen allt bra, och det går hur bra som helst med allt! Två hundar som ska läras.. Det kan bli ganska tufft.. För hur som helst så är det inte så "bara" med att få ordning på en hund. Det ligger massor av träning bakom.

Bemydream
0

Jag och min pojkvän har en GREYHOUND. Mona Lisa heter hon… men kallas för Fiffi Glad (Inte så fin bild, men…)

"En tanke tänkt i trygghet, upprepade gånger, har en tendens att bli verklighet"

floran_pro
0

tyvär har jag bara vanlig foton på dem.Ledsen du får en på kiara istället

Stj3rnfallet
0

#15 Med klickerträning blir det inte alls lika mkt jobb som vid traditionell träning ;) Hundarna lär sig mkt snabbare då!=) Ginza är fortfarande som en valp och damen fyller snart 3 år :P Och jag vill nogi nte ändra på henne ändå =) För mig fungerar hon bra som hon är! Och jag har hört att bästa tiden att skaffa en till hund är när hunden är 2 år, för att då är den inte helt vuxen, men inte heller valp!:D Kanske är lite olika från person till person. Haha, Ginza lär nog lära den nya valpen massor med hyss, men samtidigt uppfostra den :P Jag har aldrig haft en tik som fortfarande är lika busig och lekfull vid denna ålder, så för mig är Ginza speciell på det sättet. Men som sagt så är inget bestämt till 100% så det kanske bara blir en hund till.. Så jag får se hur det blir =)

Maja
0

#17 - Haha.. Ååååh.. Vilken perfekt bild!! :P Jag träffade en varghund för första gången i mitt liv för några veckor sedan och tänke "den är ju lika stor som en shettis!!" Haha.. :) Jättefin hund!! :)

AnnNelli
0

floran_pro : Vilken otrolig bild! Den skulle vinna pris!!!

Hopi
0

Mona Lisa   &   Kiara; Jättefina hundar!!! Räcka ut tungan 

#18; Vad har du för ras på hunden du har nu? Det är ju självklart olika det där, NÄR man ska skaffa sin andra hund. Beror väl en hel del på vad för raser det handlar om, men även på hur mycket tid man kan lägga ner på hundarna. Klickerträning är säkert jättebra. Har tyvärr inte testat det än..

Stj3rnfallet
0

#21 Jag har en blandis mellan Groenendael och Husky :P Kanske inte världens mest passande raser, men det är tur att jag fick en bra hund!:D Jag lär nog ha mkt tid med mina hundar den första tiden, men sedan måste jag försöka jobba lite också :P Även om man inte har så stor lust :D Men pengar är ju också viktigt att ha ;) Jodå, jag trivs med klicker träning =) Något som kanske alla borde prova på ngn gång?:P Enligt mig mår Ginza mkt bättre med sådan träning och är mer arbetsvillig då, än om man tränar traditionellt!=) Men alla hundar tycker ju självklart inte om klicker träning.

Hopi
0

#22; Kan tro att din hund kräver en hel del, med den blandningen! ;) Skönt att höra att du är nöjd iaf och att din hund är bra! Det är nog mycket din egen förtjänst skulle jag tro! För får inte en "sån" hund det den behöver på alla plan, då kan den nog lätt bli ganska jobbig.. Så du lägger nog ned mycket tid på din hund! =)

Stj3rnfallet
0

#23 Ja, hon kräver en del faktiskt, vilket kan vara både roligt och jobbigt ibland =) Speciellt när man är sjuk och hon piper hela tiden :P Vi lärde henne när hon var valp att varje gång hon pep fick hon gå ut och det fungerar än idag =) Men ibland piper hon bara utan anledning :P Jepp, när Ginza och hennes syskon var kring 1 år så var 2 av hennes systrar ute på blocket.. Säkert blev de väl för krävande för dem och de hade säkert inte läst på heller. När de var 1,5 år tog vi över Ginzas ena bror från "uppfödaren" för att de inte klarade av honom. Stackarn var så understimulerad att han hade ryckt bort päls från halva svansen..=/ Dessutom så hade han så dålig kondis att han inte ens orkade leka i 5 min med Ginza.
Jag försöker lägga ned så mkt tid jag kan på mina djur =)

mandymoo
0

Snygga afghaner hittar ni bland annat här:

http://www.summerstorm.se/

eller uppfödarnas hemsidor här

http://www.sverigesafghaner.se/Sv/uppf_listan.html

Malin-A
0

afghaner är ju så söta när dem är valpar/unghundar innan pälsen vuxit ut…. =)

Hopi
0

#24;Inte lätt för Ginzas bror lät det som.. Inte ens orkade leka i 5 min.. urs.. Stackarn! Så du har 2 hundar med den blandningen alltstå? Eller har du inte kvar brodern..?

#25; Tack för dom sidorna! Sparade den med Sv.Afghaner som favorit, så kan jag studera dom sidorna lite mer! hehe. Alltid kul att titta på vackra Afghaner!!! Räcka ut tungan

#26; visst är dom söta när dom har som mustacher! hehe Jättegulligt! =)

Stj3rnfallet
0

#27 Jodå Gangster är kvar här =) Men han är tyvärr inte min :P Utan han blir kvar med mina föräldrar när jag flyttar.. Den gosegrisen! Haha, han kan gosa i flera timmar utan att bli nöjd!:D Han trivs jättebra här med oss och har förändrats totalt sedan vi hämtade honom.. Nu mår han bra iaf!=) Och han är absolut inte lika mager som då när vi hämtade honom från dem.

Zolas
0

Har sex saluki och en collie. Saluki är underbara hundar, lite mer följsamma än afghanerna ( har haft förr ) Älskar att vara husse och matte till lags.

Lotta
0

#10 Vilken otroligt fin hund *dregglar* det var länge sedan jag såg en varghund, dom är så otroligt ståtliga =)

Hopi
0

#29; Oj, 6 st salukis!!! Wow! Jag har haft en svart grizzle tik innan, som blev 12 år. Underbar-underbar hund! =D Så lättsam på alla vis! Kunde gå lös utan problem, snäll o klok som bara den! Hade tänkt mig en svart släthårs saluki efter henne, men då dök det upp en afghan-saluki istället! hehe så istället för en släthårig, blev det en långhårig! hehe. Ångrar mig inte ett dugg!! Fast jag tycker dom svarta släth salukisarna är sååå vackra! Men inte helt lätta att få tag på heller.. Finns en hane på Redhawks som är så vacker!!! Mmmm! ;)

Zolas
0

Mina kommer från Badavie,de har ofta svarta, både black and tan och grizzle.  Här kommer Badavie Walaquenta, som är röd, och kallas Alessi.

Hopi
0

Åh vad vacker Alessi är!!!! Tack för att du visade henne, Zolas!!

Tazen
0

Hej,jag har en Kines en liten nakenfis som blir 10 i år.Har åxå haft 3st Salukis och kommer att skaffa en vinthund (en Galgo Espanol) innom en snar framtid hoppas jag.Glad

Varghund
0

här var det en vintis till den största sorten, varghunden.

Sammie
0

Har också en vintis och hans kompis är en Sheltie.

Besika
0

Hej, hittade precis hit, från kolhydrater.ifokus.

Har två afghantjejer…