Hunddrömmar
Vad tror ni era hundar drömmer om…?
Ni vet hur man ibland kan ha drömmar om människor man aldrig träffat i verkligheten? Tror ni det är likadant för hundar? Tror ni de drömmar om hundar/människor/djur de aldrig träffat, att de drömmer om dofter de aldrig i verkligheten sniffat? Eller Tror ni bara de drömmer om saker de sett och upplevt i verkligheten?
#0: Jag tror hundar och andra djur drömmer som vi människor gör typ.
Sen kanske dom inte drömmer om exakt samma konstiga saker som vi människor kan göra, men vem vet.
Deras drömmar kanske är ännu konstigare.🤔
Kan vi människor drömma om saker som aldrig hänt.
Varför skulle inte hundar kunna göra det!? Tänker jag.
Djur är lika smarta som oss, eller rättare djur verkar vara smartare än oss när det gäller vissa saker. Som att känna av saker, personer och veta saker som inte ens har hänt
Vi människor verkar mer smarta när det gäller logiska saker istället.
Alltså vad jag har märkt.
Men en hund vet tex direkt om en karl man träffar är en bra karl eller en dålig karl.Det har mina hundar vetat direkt!?
Jag har själv alltid varit bra på att "läsa" folk jag träffat, men mina hundar är ännu snabbare att läsa folks/ mäns avsikter, osv än mig.
Vilket underlättat för mig när jag dejtat.
Jag "frågade" helt enkelt mina hundar vilken man jag skulle satsa på. Eller rättare sagt jag kollade noga vad dom tyckte om karln innan jag gick vidare. 😅
Och hundar ärliga..
Dina hundar kommer aldrig älska någon som inte är bra för dig. Även om man skulle vara intresserad av personen.
Vi kanske tror vi är smartare bara för att vi kan prata.
Men ibland vet ju hundar bättre än oss helt klart.
Så om vi kan drömma om saker som inte hänt, varför skulle inte hundar kunna göra det.🤔😊
Sen har jag ju inget bevis för att så är fallet, utan mer en känsla eftersom hundar är smartare än vi tror.
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
#1: Ja men precis, jag tror också att många underskattar hundars intelligens. Däremot så handlar det väl inte om intelligensen i sig, utan snarare om vad de är kapabla till att uppfatta och vad som fångar deras intresse. Exempelvis har jag jättedåligt luktsinne och i mina drömmar har jag aldrig någonsin drömt om dofter, eftersom jag är en visuell människa faller intrycken i mina drömmar alltid åt det visuella hållet och även ljud, som hur röster låter osv.
Hur mycket fantasi tror ni hundar har när de väl drömmer? Det är ett intressant ämne tycker jag. Jag tror kanske inte de drömmer om flygplan eller rymdskepp då de kanske inte förstått koncepten av det. Men eftersom de är så emotionellt intelligenta kanske deras drömmar involverar såna saker mer?
Jag funderar på om hundar kanske drömmer om hundkompisar som inte finns, jag har liksom drömt om människor jag aldrig träffat. Kommer dessa hundkompisarna bara vara raser de själva stött på? Eller kommer deras hjärna kunna fantisera ihop blandraser baserade på de raser de träffat? Jätteintressant att fundera på. Jag funderar rätt mycket på detta, det är så fascinerande haha.
Nelly är snart 5 år. Hon har ofta livliga drömmar där hon springer en hel del och skäller (även om skallet är tystare än annars). Den enda gång jag har hört henne yla, var när hon drömde något Tyvärr kunde hon inte berätta varför. 😊
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Jag tror min beardis jagar får i sömnen.😉
Min schäfer som har väldigt mycket åsikter och gärna berättar det skäller ju på rätt mycket. Han gillar att göra sin ras ihågkommen och skäller när han tror att vi får besök, så om vinden är lite väl högljudd (det blåser rätt mycket här), något där ute låter eller om den andra hunden skäller.
Min andra hund skällde i sömnen. Schäfern tittade lite förvånat på honom men förblev tyst. Han såg bara förvirrad ut. Eftersom han inte började skäller tror jag definitivt att han förstod att min andra vovve drömde. Lite intressant faktiskt att hundar också verkar förstå att andra djur också drömmer
#2: Som sagt så tror jag inte hundars drömmar skiljer sig så mycket från våra drömmar.
Jag tror att hundar drömmer som vi gör. Mer eller mindre.
Ingen större skillnad annat än att dom drömmer nog mer om verkliga saker som kan inträffa.
Medans vi människor ofta även kan drömma om saker vi tex har sett/ läst om på tv eller internet.
En hund tittar inte på tv, vad jag vet iaf. 😅
Och tv, internet osv påverkar våra drömmar vare sig vi vill det eller inte.
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"