Hundar iFokus

Hundar

Etikettbilder-och-filmer
Läst 1343 ggr
Lina-Marie
0

Valp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej allihopa!

Nu har man fått hem sin första valp (igår)! Underbart söt och heter nu Diesel :)
Är en engelsk springer spaniel och är lite blyg och ovan vid den stora världen. Men vi tar det varsamt fram och skyndar långsamt :)

Har ni några bra tips till en nybliven "mamma" så vore jag jätte glad! Man kan aldrig veta för mycket!

Lina-Marie
0

Ligger och sover på husses mage

Lina-Marie
0

Säger hej då till husse i hallen….

[Vargnatt-]
0

Åh så söt :)

SaraC
0

Nej vilken sötnos!!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Lina-Marie
0

Tack så mycket! Ja han är en riktig liten pärla! Han är väldigt blyg och inte alls så busig som man vet att valpar kan vara. Men det kommer väll så småning om.

SaraC
0

Han kanske är lite blyg nu i början när allt är nytt, om några veckor kommer du säkert slita ditt hår som alla andra valpisägare ;)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

ingann
0

gud vilken söting Kyss

busigheten kommer *garanterar* nu efter ha haft åskar hemma i 2 veckor är han mer vild än tam med race efter katter o leksaker genom hela lägenheten *s*  så vänta du en vecka så ser du skillnaden Cool

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Vargnatt-]
0

#7 Ja visst är katterna otroligt roliga när man är valp Skrattande

ingann
0

verkligen *s* så här ser det ut hela dagarna hemma hos oss Förvånad

/Ingalill

[Vargnatt-]
0

*skratt* Inte lätt för kissarna inte ;)

kerstinjoh
0

Lugn o blyg! Vänta du bara om några dagar är det fullt ös med sönderbitna skor och allt annat roligt vi hundägare frivilligt utsätter oss för.Skrattande

kerstin_70
0

vilken go bit

AnneN
0

Välkommen =) Vilken söt hund =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

ingann
0

#10 haha släpar vovven runt katten i svansen oxå? (det gör åskar så tut åker kana överallt;) men säjer inte ett ljud)

/Ingalill

[Vargnatt-]
0

#14 Nä släpar runt gör han inte, då skulle han nog få några klor i nosen :P

AmandaU
0

Nej men gud vilken söting!

KajsaM
0

Oj sicken sötnos :)

Diezel
0

Lite kul att det inte bara är jag som döper min hund till Diezel, enda skillnaden är ju att min stavas med Z och din med S :) LOL

Lina-Marie
0

Tack tack och åter tack för alla komplimanger! Läst alla för honom och nu tycker jag att han nästan börjar att bli mallig ;)

Har också en katt hemma, men Diesel ignorerar katten fullständigt och katten håller sig på sin kant. Försöker att ge kissen massor av uppmärksamhet också men det är svårt när man ha en liten valp som förföljer än även på toa!

Han fick en egen liten säng, leksaker och halsband idag också :)

blackangel
0

haha jag trodde oxå att min lilla kiara var ovanligt kugn i början men sen så hoho de kan de:)

AnnaKarin
0

Vilken sötnos !! Säger som de andra, lugnet före stormen - vänta du bara :-)

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Lina-Marie
0

Nu har han börjat tuffa till sig lite… Bita matte i näsan när hon sover är absoluta favoriten!

Sen är jag jätte stolt över honom att han redan efter två dagar går till dörren och piper när han vill ut! Tycker att det gick jätte snabbt och han är jätte duktig!

Lina-Marie
0

kuddhund?

[Linsenhejhej]
0

Vilken sötnos!!

LillMalin
0

Men dte där var ju mitt ord syrran Skrikandes

bastard
0

Åh vad skoj. Hur gammal o hur länge har ni haft den? Som sagt, buset kommer :)

kerstinjoh
0

Nu vill vi höra fortsättningen nu när Diesel är lite mer hemmastad.Skrattande Har ni haft honom i 2 veckor nu? Då borde du stå i hallen och slita ditt hår!!!Fundersam

Lina-Marie
0

Nu är Diesel hemmastad och JA jag står och sliter i mitt hår. Mattes fötter och händer är så goda tuggleksaker!

Men jag är så förvånad att det här med rumsrenheten har gått så fort! Han står vid dörren och piper så fort han vill gå ut och han kissar så fort han kommer ut. Han är bara så duktig!

Finns inga jätte stora problem med honom… Visst han biter på en men säger man ifrån ordentligt så slutar han med det också. Men irriterande är det iofs hahaha… ;)

Men ett litet tips om hur man ska få honom att sluta bita på listerna i köket vore välkommet. Har testat ättika men det dunstar ju bort så fort så efter ett tag så är han där igen. Vi busar massor med han och han har massa av leksaker. Så han kan inte vara uttråkad precis.

Lina-Marie
0

Så här stiliga är vi nu :D

AnneN
0

#28 testa att smeta en blandning av ättika och vitpeppar på listerna, det funkar för vissa

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

blackangel
0

Min "lugna" Kiara har slitit upp mattan i hallen grrr

kerstinjoh
0

# 31  Hoppsan! Såg du inte mögelhunden Bosse, som gick loss på väggen? Så vad är en korkmatta??Oskyldig

Vår Ida (borta sedan många år) tuggade på allt, och då menar jag allt.

Om ni visste vad skumgummibitar det finns i en soffa. För att inte tala om hur mycket tuggvänligt gips det kan finnas bakom tapeten. Och ger man sig bara 17 på det, så går det att slita sönder dörrlister också.

Hihi, vänta ni bara……

Det finns ett slags antibitspray i djuraffären, men jag vill minnas att det var dyrt och man kan ju inte spruta ner hela huset.

Hundar_e_mitt_liv
0
  • Nemen gud vilken sötnos ;)

ahm..Ska se vad jag kan ge för råd…*tänker*  Man ska inte väcka en hund när den sover då kan den bli aggresiv och bita en. Jaa och sen ska man inte köra dragkamp när din hund blir större om den biter folk vill säga för då när ni kör dragkamp övar den att kunna bita sitt byte ännu bättre , men det gör nog inte din lilla sötnos Skrattande Men vill bara varna dig , Bättre det i af han gör de Generad

Sen kan jag väll säga oxå att du uppfostrar den redigt oxå.

För om du ger din valp mat när den sitter och tiger och du ger den en matbit då vet du också att du kommer ha en vuxen hund som sitter och tiger xD

Kan ännu mer tips , Men de var några xp

LillMalin
0

Va då möggelhund!??!?!! Det var inte alls schysst Kerstin! FundersamSkrattande (#32)

Elna
0

Riktigt söt valpis! :) Våra kusiners kompisar har kennel med Eng Springer Spaniel o vi fick komma till dem just när de hade massa valpar! ^^ Så söta! :)

Hittade en bild på en valpis som liknade din lite! ^^

Juliette-
0

Grattis till den nya familjemedlemmen.. Helt underbar. Å den absolut läckraste snyggaste färg som finns på hundar bara älskar den. Har en aussie i samma färg han är dock 6½år nu men här är en bild då jag hämta honom 14v gammal.

Lycka till med din valp nu de skall gå jätte bra skall du se och är de nått speciellt så fråga gärna :)