Vilken ras?
Vår familj har börjat bli sugen på en hund. Det är under förutsättnungen att den kan följa med mig till jobbet delar av dagen. Min man har tidigare haft Schäfrar och jag har haft en Rottweilertik som blev 14 år. Därutöver några taxar. Nu funderar vi på vilken ras som skulle passa oss. Har funderat lite på Dvärgschnauzer och Jack Russell. Har ni några andra tips? Inte någon långhårig hund, den skall vara med i stallet också och det verkar himla opraktiskt med lång päls där.

Dansk svensk gårdshund el.Chinese Crested hairless(Kinesisk nakenhund)
jaaaa en liten nakenfis. de hade jag velat ha. :D

Nej, ingen nakenhund. De ser så bräckliga ut. Jag vill ha något rejälare.

Jag har en kompis som äger en Jack Russel. Dom är extremt lättlärda och snälla. När de kommer i trotsåldern börjar de dock skälla väldigt mycket på andra hundar, de är väldigt kaxiga. Men det går nog att vänja bort med lite tålamod och envishet. :-)
Jag tycker Jack Russel's ser så otroligt fina och ståtliga ut. Jag har själv funderat länge på att skaffa en sådan. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

ser ut som engelsk staffordshire

hej.. en flat couter retdriver passar perfekt:) våran följer me mej till satllet följer me ut o rider.. går hur bra som helst.. o så brukade hon följa me mej till ett ålderdimshem när ja sommarjobbade där, o de gick jätte bra.. 
hoppas du hittar en hundras som passar!
(på bilden är Alicia me mej ute o rider)

#11. Flattar är trevliga! Det hade våra grannar förut. Igår såg jag en så fin brun labrador. Är det ovanligt med bruna labradorer?

*Asg* nej hundarna ser ut att trivas. Men vad säger matte om det hela? Trivs hon lika mycket? hihi
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#8 Funderar faktiskt på de rasen jäkligt fin

#11 De finns nog inte så många bruna.. har aldrig stött på en, bara svarta..
#0: Vad vill du använda hunden till? Hur mycket kan du tänka dig att aktivera och motionera den? (obs, motionera och aktivera är inte samma sak)
Eftersom du har funderat på dvärgschnauzer och jrt så gissar jag att du är ute efter en liten hund, eller?
Hur mycket "will to please" vill du att den ska ha? Gör det nåt om den är lite skällig, eller föredrar du en tyst ras?
Hehe, lite många frågor.. Men skriv gärna mer om vilka kriterier du vill att hunden ska uppfylla så blir det lättare att komma på en passande ras! :)