Ensamhet utan djur
Hej!
Detta inlägg har jag lagt på flera ”ifokus” sidor då jag inte hittar något allmänt för alla djur… (har jag missat att det finns?)
Jag bor i en större tvåa på 70kvm. Jag arbetar väldigt olika tider på hela dygnet och har även ett distansförhållande så ibland åks det iväg ett par dagar ibland. (Familjen bor nära och kan hjälpa till)
Nu till ämnet & frågan… under hela min uppväxt har det varit djur. Fiskar, ödlor, sköldpaddor, hundar och fåglar. Allt har varit otroligt och det finns inget större intresse för mig än djur. Så fort jag får chans går jag på mässor, utställningar och olika djurparker (medveten om att åsikter går isär angående det).
På grund av att min situation ser ut som den gör kan jag ju inte ha exempelvis en hund som vore drömmen. Men allt jag tänker & läser om är djur och jag känner mig så otroligt ensam utan djur när jag är hemma.
Vad hade ni gjort? (Utom dumpa tjejen, byt jobb osv hehe…) Finns det något som går att ha eller vad rekommenderar ni?
Ursäkta för långt och mvh.
Om familjen ställer upp så finns det väl inget direkt som hindrar att du har en hund.
Prata med dem och ta reda på hur de känner för att ställa upp för hunden och dig. Ni måste ju alla vara överens om hur det skall gå till.
Du måste ju tänka på om familjemedlemmen skall vara i din lägenhet och ta hand om djuret på plats eller om djuret skall transporteras fram och tillbaka mellan er.
Vissa djur klarar ju det medan andra kan bli väldigt stressade av det.
Det gäller ju även en hund.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Vill du verkligen ha hund så kanske daghusse/dagmatte är ett alternativ
Tack för era bra svar!
Tyvärr blir det för svårt då jag inte kan vara hemma under valperioden som det behövs :/
Kanske Hundstallet eller liknande organisationer kan hjälpa dig med det. De har ju äldre hundar som de söker hem till.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Hjälpa i djurhem kanske är ett alternativ då du inte verkar ha massa tid hemma!
#5: Finns det något sånt i Skåne?