Beter sig ilsket
Fått en ny granne.
Grannens hund beter sig ilsket och jag undrar om ni har några tips på hur man kan argumentera gentemot hyresvärden att jag vill ha ett högt staket på framsidan hos mig, så jag kan gå ut på min framsida utan att behöva vara orolig för att den ska göra något mot mig, mina gäster eller mina husdjur..
- Redigerat 2024-12-08 21:38 av [Gunvaldsmatte]
Att du känner dig extremt otrygg och vill kunna använda din uteplats som du ju betalar för
Vill tillägga att övriga hundar i området är okej. Så jag är ingen hund-hatare på något sätt. Men kamphundar är jag rädd för.
#1 Tack för tipset.
#2: jag tycker inte själv om den typen av hund. Är inte rädd själv om jag träffar dom. Men har jag hundarna med är jag rädd. Har varit med om 3 attacker mot mina hundar, alla var sådana hundar, och ingen provokation fanns. Rena attacker från ingenstans.
Träffar jag dom ensam hälsar jag gärna. Människor brukar dom älska.
Hur beter den sig när du tolkar den som ilsken?
Berätta för hyresvärden att du är osäker och känner dig otrygg. Det skall inte behövas mer för att du skal få skydda dig och dina djur.
Jag har varit i kontakt med hyresvärden och vi har kommit överens om att om hunden kommer in på min uteplats igen så kommer de omgående sätta upp ett staket med gallergrind. Så jag känner att det nig kommer lösa sig på ett bra sätt..
Jag har även köpt blinkhalsband till mina katter, så att de syns på håll och de kommer uppmana grannen att köpa det till sin hund..
#5: Vilken bra hyresvärd!
#6: De är enligt Hyresgästföreningen en av de bästa i Sverige. Håller tummarna att det ska förbli så. :)