Pinchos med hund
Jag har läst att vissa Pinchos tillåter att hunden får följa med. Ska besöka Stockholm och funderar då på att gå på Pinchos på Folkungagatan. Har någon varit där med sin hund? behöver jag förvarna att jag kommer med hund?
Lättast är väl att ringa dem och fråga för att vara helt säker.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Ja, ring eller maila/fråga på fb eller liknande.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Dom svarade nyss och det jag läst stämmer och jag kan bara göra en notis om det vid bokningen.
Det är alltid bra att kontakta tilltänkt restaurang själv, för ibland ändras reglerna mellan en annan hundägare besök till dess att man själv ska dit. Och att alltid nämna hund vid bokning är bra att ha med sig även om man varit där tidigare. Vid fullbokat eller allergiska kunder har hudvänligt restauranger oftast begränsad plats för hundsällskap eftersom dom måste sitta strategiskt placerade så allergisällskap har avstånd, och hundar inte riskerar att ligga så gäster snubblar över dom.
Vissa har alltid ett maxantal hundar som får vara i lokalen samtidigt. För att undvika bråk, stök och oljud om hundarna är för tätt.
Tror inte alla tillåter det, då anser jag att det ska vara särskilt rum, av respekt för andra. och svalare än vad det är i vanliga lokalerna
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.