Lite äkligt!
Nästan pinsamt, men jag har en hund som älskar ko- och kattskit. Koskit kan jag förstå, den är vegetarisk, men kattskit kan inte vara någon höjdare. Kan inte ha en kattlåda stående här utan att hunden börjar "rensa" den. Känner en annan hund som gör det, men vad kan det beror på. Min andra hund skulle aldrig göra det. varför gör hon så?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Min hund käkar också ur kattlådan om hon kommer åt men vi har satt en kedja på toadörren så hon koms inte in dit
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Men är det nån brist i hundmaten eller bara dålig vanan?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Vet inte, dom kanske tycker det är gott helt enkelt
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Min schäfer gjorde likadant. Nu är det tiken som gör så här hemma. Förstår inte heller varför vissa hundar vill äta kattskit. Och helst då alldeles nybajsat. bläää

Tror det är mer en regel än undantag att hundar äter kattbajs. Kattbajs, hästskit och bebisskit verkar vara en dunder delikatess om man är hund.
Vad det beror på det tvister de lärde om.
Då det gäller hundar som äter sin egen bajs eller andra hundars bajs har det i alla fall kunna konstaterats att det rör sig om en brist på något ämne. Troligtvis järn. Att mata sin hund med blodpudding brukar kunna hjälpa mot dessa äckliga påfund.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Pratade med min vetrinär om just detta att Diva (taxen) äter ALLT äckling hon kommer åt. Kattbajs, koskit, hästskit, bajsblöjor, bindor, döda grodor/fåglar.
Hon sade att en del hundar har en "äckelgen" Att det inte finns någon förklaring till att en del gillar äckliga saker helt enkelt.
Hm.. Kan ha med hundmaten att göra.. Får de "dålig" mat äter de oftast skit, då de inte får i sig vad de behöver. Men annars vet jag inte vad det kan vara =/

Det där med dålig mat är jag rätt övertygad om att det bara är skrock.
Stämmer absolut inte på taxen vi har.
Och isåfall borde ju även schäfern äta skit

Plus att vi testat flera olika foder
tror inte heller d beror på foder utan mer nått dom bara gör.. gott kanske =D

Malin! Kan inte du ställa upp för oss andra här på HIF och prova ;)
jo varför inte.. d kanske rent av är en delikatess =D hahaha

Blä 
hahaha men jag ska nog inte testa =P

Min hund äter inget sånt, men de flesta andra hundar jag känner gör det. Men det är nog inte så bra att låta dem äta andra djurs avföring pga bakterier, mask osv.

Tror inte det finns nån hundägare som "låter" sin hund äta.
Absolut inte jag iallafall.
Hunden smaskar ju i sig det om de stöter på det ute.
Och har jag hunden i koppel så är det ju självklart att jag inte låter henne gå fram och äta djurskit.

Mina schäfrar som jag hade på 70talet åt människobajs i skogen en gång. Fy F** vad det luktade i bilden när vi åkte hem.
Samt en gång åt den ena av dem ur barnpottan. Blääääää
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Skorpan älskaaar katt skit, men bara det ute i landen. Kattlådan rör hon aldrig. Jag tror ju också att vissa har en "äckelgen" tror inte att det är nått som saknas, däromot så tycker dom väl att det är delikat *urk*
#0 Gödselstacken här på gården = rena rama Nobelmiddagen! 

vår hund äter aldrig skit… och det är jag överlycklig över. däremot har hon försökt äta på en gammal död hare som det inte var mycket kvar på. men det fick hon inte göra länge, usch, det är så äckligt!
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Tjatte stod alltid å åt ur kattlådan när han va valp, ända tills en dag när mamma fick nog å drämde ner en kartongskiva hårt som f-n i golvet så det smällde rejält å hon samtidigt sa NEJ! på skarpen, j*drar va förvånad han blev å sen dess har han aldrig gått till den igen! :D haha.

Mina vovvar är tokiga i häst skit, men den innehåller selen har jag hört. Och min ena valp hittade jag i dynghögen från lagården som dom lagt på åkern. Man vill gärna inte ha pussar av dom, såna gånger.

Min schäferhane Ricko äter /ätit aldrig nånt slags skit, men min papillon hane som jag har haft men är borta nåt älskade kattskit men han åt aldrig hund bajs..

Nagli äter hästbajs när jag inte ser, en gång hon hon ganska nybajsat älgbajs! Så äckligt, sa till henne när hon hade de i munnen så de mesta spottade hon ut! ^^

Mina jyckar gillar hästskit, men oftsat inte den nya, föredrar den som är söndersmulad hehe…
Kände en berner sennen som käkade allt bajs! Även människobajs *spýr*

Att vår hund äter hästbajs gör mig inget då det inte é så äcklit, vad jag tycker då!
Men det hon gör é att rulla sig i hundbajs o annat äcklit!
Något som hon rullar sig i, (vilket jag inte ännu har klurat ut vad), luktar så grymt äcklit så man håller på att spy som attans!
Detta hittar hon när jag har henne lös i stallet så hon har ju en del att springa på, vad jag kan tänka mig så é det något dött djur!
5ggr fick jag schamponera henne sist o ändå så luktade hon så ni kan ju förstå själva!
Bläääääääääääääääää,,,,,,,,,
Det jag har hört är att hästar får en så stor "portion" avmaskningsmedel att det kan va dödligt för hundar att få i sej det, vilket dom alltså får genom bajset då. Så lite försiktig ska man nog va om man har en hästskitsälskande vovve ;)
Äter kattskit gör mina hundar också. Den äldsta tycker det är väldigt härligt att rulla sig i det också.
inte det allrea trevligaste. Att sedan grannens katter går och skiter på våran tomt hjälper ju inte särskillt mycket.. Men det är inget att göra åt mer än att försöka hålla hundarna borta från det.