Ledmax plus tabletter
Någon som har gett sin åldring dessa tabletter eller pulver mot stelhet, artros osv?
När märkte ni isf att de gav effekt?
Har gett första tabletten idag och hoppas se effekt inom kort.
- Redigerat 2024-09-05 15:41 av Flerbarnsmamma
Jag började med enbart MSM för att kunna avgöra om det gav effekt eller inte och sedan la jag till nyponpulver. Grönläppad mussla gav ingen effekt för min hanes problematik.
Vet du vad för problematik just din hund har? Om din hund inte har blivit röntgad eller undersökt ordentligt rekommenderar jag verkligen det då det är bra att vara så tidig som möjlig med lämpliga åtgärder. Det brukar vara en rejäl rabatt på seniorkollar 1-2 gånger per år.
Nu minns jag kanske fel, men jag har för mig att vår fysio sa att grönläppad mussla är bättre för leder och tillskott som nyponpulver och gurkmeja är bättre för mjukdelar.
Jag tycker personligen att det är dumt att köpa dyra blandningar innan man vet vad som har effekt hos sin egen hund. Då kan det vara bättre och billigare att knåpa ihop själv :)
Vad gäller hur lång tid det tar för en eventuell effekt så skiljer det sig beroende på vad det är. Ca 6 veckor gäller för grönläppad mussla, vad jag minns.
Om du vet vilken problematik hunden har, så är det bättre att ge medicin mot just den åkomman. Jag har gett mina friska pigga åldringar Glucosamin, men det är i förebyggande syfte.