Hundar iFokus

Hundar

Läst 346 ggr
hemul
0

Det värsta jag läst

Så jäkla vidrigt. Svenska tidningar har det också, men hittar ingen sida utan betalvägg.

https://www.cbsnews.com/news/adam-britton-jailed-crimes-dogs/

Sammanfattning för er som inte läser engelska. Adam Britton är tydligen nån slags djurkändis. Britt från början men bor i Australien och är krokodilexpert. Han har blivit dömd till 10 års fängelse för sexuella övergrepp på och tortyr av hundar.

Under de 18 månaderna närmast innan han greps torerade han 42 hundar och dödade 39 av dem. Han hade en speciell container utrustad med kameror där han torterade (och antar jag satte på) hundarna och sen laddade han upp filmerna på nätet. Det var så han åkte dit.

När detaljerna i misshandeln lästes upp i domstolen rusade många ut. Jag antar för att spy. Det han gjorde med hundarna var tydligen extremt.

Han säger själv att han var sadistisk mot djur som barn, men lyckades sen undertrycka det. Men på senare år lät han drifterna komma lösa igen, "Nu kan jag inte sluta. Jag vill inte heller. :-) ", säger han i en chat på nätet (Obs! Hans smilie, inte min!)

Han säger vidare att han manipulerade sina egna husdjur, men misshandlade bara andra hundar, som han inte hade någon känslomässig anknytning till. De var helt enkelt leksaker. Det finns många fler där de kommer ifrån, säger han. Han hittade dem på "shelters" tydligen.

Åtalet gällde även barnporr, vilket det tydligen fanns gott om på hans dator.

Han fick ivf 10 år. Och det är nog ett högt straff i såna här sammanhang, även i Australien.

Details of Adam Robert Corden Britton's crimes were so "grotesque" that when they were read aloud they could cause "nervous shock," the judge warned the court.
  • Redigerat 2024-08-09 03:15 av hemul
Tarotstollan
1

🤬😭😭🤮

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Heddiz
4

#0: Han och hans likar borde få dödsstraff för detta. 😡Det spelar ingen roll om det är människor eller hundar han har torterat till döds.
Eller möjligtvis skulle han bli intagen på en sluten psykiatrisk avdelning för extrema psykopater som aldrig någonsin kan bli utsläppta.

När han blir släppt så kommer han vara värre än innan pga att fängelse gör inte folk bättre!
Det gör dom bara ännu argare och sjukare i huvudet, oftast.

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

Tarotstollan
3

Jag hoppas att hans medfångar "tar hand om honom". De finns vidriga kräk i fängelset som gjort det mesta vidriga som finns men de älskar djur ändå och har aldrig skadat något djur. Så han lär inte få det lätt i fängelset, såvida de inte har han inlåst på ett isolerat ställe där de andra inte kommer åt honom.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

UlrikaD
0
Den kände krokodilexperten Adam Britton har avslöjats som en sadistisk förövare. Bakom sin karriär dolde han en mörk hemlighet.
Heddiz
1

#3: Ja just det..Det är väl det mest rättvisa och kostar samhället minst pengar.
Djurmisshandlare brukar få liknande "varma" välkomnande som pedofiler i fängelse.

När det är dom själva som blir misshandlade o våldtagna så beter dom sig som fega kräk och tar livet av sig om dom inte blir dödade innan dess ….Som typ…Jeffrey Epstein.

The more I love my Dog
"Mark Twain"

[Flodbis]
4

Jag klarar inte läsa sånt…

#2: Jag kanske har en kontroversiell åsikt men jag tycker människor som skadar oskyldiga barn eller djur borde utsättas för det som de själva utsatt andra för, döden innebär att slippa ta ansvar och är en lätt utväg. Låt dem bli experimenterade på.

Heddiz
2

#6: Jag håller faktiskt helt med!!!!

Jag skrev nog dödsstraff först som en snabb reaktion mot vad idioten hade gjort.

Efter jag tänkt efter så lät ju dödsstraff faktiskt lite väl snällt.

Självklart ska han utsättas för det han utsatt alla sina oskyldiga stackars gulliga hundar för. Eller värre!

Vilket jag tror kommer ske genom hans " cellkamrater" som HATAR djur och barn misshandlare.
Så han kommer förhoppningsvis inte komma ut därifrån levande ens.

Nej jag tror inte att han kommer överleva fängelset pga att han är en fegis. Alla som slår djur är fegisar!
Att själv bli våldtagen och torterad är inget för fega stackare som honom.Dom dör på studs..

Jag fattar inte hur en ,(kändis) som hade ALLT..Pengar, kvinnor ( barn) mat, hus ,bilar båtar, framtid i sitt yrke ( krokodiler) osv osv.
Hur kunde han bli så knäpp när han hade allt det!?
Och villig att kasta bort allt för att dö i fängelse!?🤔

The more I love my Dog
"Mark Twain"

hemul
1

#4: Bra!

Jo, som både djurplågare och peddo lär han inte få det lätt i fängelset. Men han kanske hålls isolerad av den anledningen.

Enligt wikipedia är han fött c:a 1970. Så han är 54 år. Vet inte hur stor del av strafftiden man sitter i Australien, men han kommer inte att vara äldre än 64 när han kommer ut. Still going strong om han inte slås sönder och samman i fängelset. Skumt att det inte finns ett exakt födelsedatum.

[Flodbis]
1

#7: Ja, precis. Varför experimentera på djur som är oskyldiga när det finns hemska och genuint onda människor som skadar andra och inte bidrar till något positivt alls. Då kan dessa vidriga varelserna göra nytta och få vetenskap att gå framåt. Vi får också bättre och pålitliga resultat då detta utgår från människors biologi istället för djur. Djur för den delen har ju en helt annan biologi än vad vi har

• Redigerat 2024-08-09 21:01 av [Flodbis]
hemul
2

"När du slåss mot monster, akta dig så du inte själv blir ett monster… för när du stirrar långt ner i avgrunden, stirrar avgrunden också in i dig."

Därför ska vi inte göra så. Tycker jag och Nietzsche ivf. 😉

[Flodbis]
0

#10: Jag förstår inte, var det ett svar på min kommentar? Jag är medveten om att den är kontroversiell 🙂

hemul
0

Ja, det var det.

[Flodbis]
0

Jaha. Vi alla tycker ju olika 🙂

Draken
2

Fy fan rent ut sagt. Har inte läst artiklarna och tänker inte läsa dem heller, det räckte med att läsa rubriken 😭

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Magi-cat
1

Så vedervärdigt så det finns inte ord för det … 😡😭

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen