Hundar iFokus

Hundar

Etikettpresentationer
Läst 7008 ggr
Nicky
0

Vad är din hund för ras?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som överskriften lyder: Vad är din hund för ras? Och hur är han/hon till sättet? Vad tycker hon/han om att göra m.m?

Jag börjar väl med att jag precis hade en jättefin Rottis som hette Coffee, hon var snäll, söt, nyfiken på allt, hade ett litet eget sätt o ''prata'' med oss. Hon älskade att vara utomhus , spec. i skogen. Det funkade inte jättebra med vissa andra hundar och särsilt inte katter eftersom hon var liite för våldsam och ville gärna  bitas lite :) Men ganska många hundar i hennes egen storlek funkade det bra med.  Hon sov med mig i mitt rum på natten. Snarkade som en gris, gjorde hon.. ;) Hon blev alltid glad är det kom folk och jagade gärna mina kompisar när de kom o red förbi ;)  Tyvärr blev hon sjuk och mamma (veterinär) fick ta bort henne .. Men hon kommer alltid finnas i mitt hjärta <3

Nicky
0

En til bild

Misimurf
1

Jag har en Cocker Spaniel som blir 4 i April. Hon är Blue roan färgad, dvs vit, svart och grå. Till sättet är hon väldigt tillgiven, lite bortskämd, snäll, gosig,busig och pigg. Nackdelen är att hon kan vara en riktig bitch, hon vill gärna bestämma över alla andra hundar, vaktar allt här hemma om det kommer någon hund hit. Hon går trots det hyfsat ihop med andra hundar, hon är aldrig elak och hugger hårt eller anfaller okända hundar. Hon kan även vara lite osäker på folk och då framförallt killar men det brukar släppa ganska fort.

Hemma så gillar hon att sitta på sitt bord vid fönstret och spana ut. Hon älskar att springa lös i skogen, gosa, sova på min huvudkudde mm

SparklingTindra
0

Jag har en sheltie på 2,5 år som heter (Request Sparkling Rose) Tindra. Hon är skuggad sobel till färgen. Hon är pigg och glad och behöver väldans mycket motion och aktivering för att vara så liten. Hon är väldigt bra på att hantera andra hundar och går ihop med i princip alla hundar. De mest sura hundar brukar bli helt överförtjusta i henne. Hon har en Grand Danois som är störkär i henne och blir jääteglad när han ser henne. Hon är lättlärd, snabb och snygg!Glad

Hon älskar snö och att skutta omkring i snöhögar är jättekul. Hon gillar också Agility och att öppna dörren (hon hoppar och trycker ner handtaget, har ingen aning om hur hon har kommit på det) till badrummet och rota igenom tvättkorgen efter sockar. Att leka med andra hundar är juh också superskoj.

[Vargnatt-]
0

Jag har en berner sennen på 5 månader som heter Aramis Glad. Han är otroligt snäll, alltid glad, väldigt lättlärd och gör mina dagar mycket ljusare. Full av energi är han också!

Han älskar allt och alla, vill gärna hälsa på alla hundar och människor man ser när man är ute och går. Skulle han få skulle han leka med varenda hund man träffar :). Katter går också bra att leka med, vi har en katt här hemma som han gärna busar med. Han leker ofta med svärmors två berner sennen Alec och Thea, speciellt med Thea som är 1½ år och är ungefär lika energi som honom!

Han älskar sina pipleksaker, är han lös ute så tycker han det är jättekul att jaga dom om man slänger iväg dom. Snö är populärt också! Han skuttar runt som en galning i den :). Han tycker även om när vi tränar olika grejer med honom, sök är jättekul!

mumsan
0

Vi har en Cockerpoo valp på snart 5 månader. Hon är chokladbrun och ganska långhårig nu så jag får borsta henne morgon och kväll och klippa henne vid behov så hon inte blir för rufsig.

Hon är jätteglad jämnt och man blir oxå alltid glad av henne. Hon vill gärna hälsa på alla människor framförallt barn och hundar och katter. Allt som rör sig är spännande. Det är jättekul med söklekar och apport då man får godis efteråt! Pipnallen är favoritleksaken och en boll. Älskar att springa mycket och leka med andra hundar. Lär sig fort och är väldigt pigg och matglad med.  Fast får inte mera än dagsdosen för sin vikt.

Sitter i knäet och somnar nästan när jag klipper klorna och filar dem efteråt. Huvudet hänger ner åt sidan och hon blir helt avslappnad. Det ser väldigt roligt ut. När det börjar klia vid 4e tassen så håller jag i lite och sen är hon lugn igen. Jag blir fascinerad varje gång.

mumsan
0

Det blev visst fel foto, ska skicka annat senare. Här är våran lilla Freja omkring 2 månder.

Karmatarerskanise
0

Vi har en schäfer/ new foundland blandning på 10 mån.

SaraC
0

Har en Japansk spets som snart fyller 9 år. Han är livlig, gosig och en riktig mattegris! En riktig tarvis som vill smaka på ALLT! :) Han tycker om det mesta, han är nöjd när han får hänga med. Men älskar att vara ute, helst nu i snön och att busa och gosa. Gillar alla andra djur och de flesta andra hundar. Inte intresserad av främlingar, men älskar de han känner. Trivs bäst, lika som mig, i stugan i skogen.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

greta97
0

Vad tråkigt att hon gick bortLedsenHär är en bild på min schäfer hund..

lena1
0

jag har en långhårig 5årig collie vid namn snodden,vilket passar honom alldeles ypperligt:-),han är om säger självgående hittar alltid på något om han tycker att matte är tråkig…men aldrig elakt utan snarare mycket igenomtänkta bus…men han är en matte gris av stora mått är med nästan överallt,och är alltid lika glad var det än är,älskar att träna lydnad,samtidigt som han njuter lika mycket av en prommis med matte,älskar att bada på sommaren osv osv….

kerstinjoh
0

Alfons är en ståtlig kille av den unika rasen Töntbull. En bångstyrigoch grodrädd kille på 4 år.

Han bästa kompis är rottis/am.stafftjejen Quila.

Zvintos
0

Jag och sambon har en rottweiler som blev 4 månader i lördags.
Energisk som få och med ett självförtroende som ibland är för stort för sitt eget bästa.
Men trots hans kaxighet finns det vissa saker han är "rädd" för.
Älskar att busa och få arbeta.
Det roligaste som finns är att leka "sök" i lägenheten.
Mysa är bara kul när man är trött/nyvaken, annars är det fullt ös.
Träna tricks är också jättekul, speciell "vad säger man" (skall).
Då får man ju faktiskt skälla utan att matte säger åt en. Flört

kerstinjoh
0

Mmmm….vilken goding. Kidnappningsrisk!Oskyldig

HemlisLotta, har vi plats??Hemlis

Silenos
0

Irländsk setter och Labrador

Misimurf
0

#14 vilken mysig bild

fotoc
0

Borzoi han älskar att jaga och jagas i trädgården, kamplek, märgben och massage.

Zvintos
0
ingann
0

min är yorkshire/papillon/dv.pudel (bara några få % Pudel så det märks inte)… o han kom hem till mej IDAG så nu springer jag ut o in o ut o in hela tiden så han får kissa Förvånad

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Liss
0

Ecko fyllde 1 år gammal i oktober.

Han är en smart och skarp kille, lätt för att lära och gör det snabbt. Han är envis som en åsna och vill han inte så vill han inte! Han har tyvärr blivit väldigt osäker genom åren. Husse försvann och allt snurra runt! Nu är han osäker och rädd för barn, mörker, höga ljud och stora hundar (han inser inte att han själv är stor). När de är mörkt förväras allt och då är i princip allt läskigt…
Han har alltid nära till lek och bus. Är en otroligt kärleksfull hund som gärna kryper upp i knät trotts sin stl.

Ecko är American Staffordshire terrier/ Dogo Argentino

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

kerstinjoh
0

Puss till grisen!

Elvis-Ike
0

Jag har en vit herdehund som älskar att pussas och sova :) men mest av allt älskar han att åka bil och träna. han heter Elvis och är nu 1 år och 9 månader.. Han är en busig men samtigit lugn kille :)

Ike är en schäfer på 7 månader och han älskar att tugga i sönder allt han ser och att bita Elvis i öronen och tassarna Flört

Men även denna killen är en rar och fin hund som är ganska lugn och älskar att mysa i soffan framför en film eller bara i sängen på morgonen.

emelieA
0

Lilla Vilda, 4 år är en blandras papillon/bordercollie.

Hon är energisk men inte hysterisk liksom ;) Hon är mjuk och enkel att ha att göra med, lyssnar på minsta lilla och väldigt lydig. Hon är snäll mot alla andra hundar men blir lite osäker om det är många hundar eller stora "bullriga" hundar.  Hon tycker om att träna, leka i strandkanter, kottar, agillity och leka sök.

Mattes lilla perfektis…Cool

HannaM
0

Irländsk settern Moyry bor här. Han är drygt tre månader och älskar alla. Han ska hälsa på varenda människa han möter när vi är ute och viftar glatt med hela bakkroppen. Hundar är lite småläskiga tills man väl hälsat, då ska det lekas. Favoritsysselsättning inomhus är äta papper, busa med illrar och sova. Finns nog inget ätbart som är äckligt utan allt slinker ner utan problem. Otroligt mjuk och och härlig hund, lättlärd och ja.. som askungen säger, alldeles underbar=)

Shettisar02
0

2 Hamilton stövare.Hane och tik. Hanen är 4år och tiken 2år.

Blandrastik på 6år.

Hanen är egensinnig,har sina egna åsikter om saker och ting.Är lite som en valp i sinnet. Jagar bra men är på tok för olydig.Äter allt.

Tiken är lättlärd,lite säregen,jagar mkt bra!Leksen med ett jädra humör.Fullt ös som gäller eller inget alls.Kräsen med mat.

Blandisen är mattes ögonsten och hon vet om det.Lydig,jagar mkt bra,intelligent ,lugn.En riktig soffliggare.Äter allt.Frukt,grönsaker,osv…

Shettisar02
0

Blandistiken.

Korsning mellan: Tax,Beagle,Gråhund.

KajsaM
0

Viggo, blir 1 år den 20 dec, jämthund. Världens bästa :)

Sara87
0

Min hund är en Powder puff. Han heter Tjatte, 5 år gammal.

Han är väldigt mysig å snäll med dom han känner, men mer osäker å tillbakadragen mot nya människor. Vaktar mycket hemma, skäller t.o.m på rådjuren när dom genar över gården :D Han är lite hanfientlig (troligtvis pga att han inte är kastrerad) å rädd för tikarna, dom är ju så ivriga å på ;D hihi.
Med dom han känner är han en helt underbar grabb som sagt, älskar att bli kliad å klappad å mysa :) Älskar att va ute å gå, under den varmare delen av året så ligger han ute på vår inhägnade bakgård mest hela dagarna å skäller på dom som vågar sej förbi.. haha :)

Kinna1
0

Och jag kommer att få en Boxer flicka till jul!!Skrattande Kort kommer inom kort…..

fnyk
0

Har tre stycken Shiloh Shepherds.. Rasen är lugn och stabil i sig själv. Mycket bra psyke. Har lätt för att koppla av och mycket lättlärda. Används i USA mest som signalhundar och vallhundar. Populärt är även att träna/tävla agility. Ibland används de oxå som bevakningshundar. Tikarna blir upp till 74 cm i manken o hannarna från 74 och uppåt… Hannarna väger mellan 60-65 kilo…

Rasen uppkom genom att korsa den gamla sortens tyska schäfer (grov med rak rygg) med alaskan malamute för att få en friskare och sundare schäfer utan höftproblem och stabilare psyke.. De får vara i alla färger samt lång-och korthåriga…

Lotus är 1 år. Har färgen sobel. Tränar bevakning med honom. Lättlärd och mycket arbetsvillig. Älskar att söka och leka med sin favoritboll. Kommer eventuellt att träna skydd med honom oxå..

Dio är 9 mån. Har färgen svart/silver. Tränar bevakning även med honom. Lättlärd och lite lugnare än Lotus men lika arbetsvillig. Älskar alla djur som e små. Allt från katter, illrar till små barn. Väldigt kärvänlig.

Vidar är 8 veckor. Har färgen svart. Just nu är de mest sova, äta o busa som gäller! :)

fnyk
0

och lille Vidar…

Nicky
0

Alla har jättefina hundar!

Peppe
0

Aquila är en amstaff som blir 1 år på Luciadagen Gladhon var minst i kullen, vägde 4 kg när vi hämtade henne och hennes syskon vägde samtidigt 7 kg.hon älskar att hoppa runt i skogen medan vi plockar svamp och att träffa nya människor och hundar. hon kan leka hur länge som helst, sprang runt med Maja non stop (bordercollie korsn) i 4 timmar tills Maja inte orkade mer men Aquila tänkte inte ge upp Flört 

När hon var liten var hon fruktansvärt envis och blev hon tillsagd blev hon ännu värre.  många okunniga är ju rädda för "pitbulls" som endel man möter kallar henne, men när de väl hälsat har de ändrat uppfattning eftersom Aquila är världens mysigaste lilla hund Cool

hon är knappt 9 veckor på bilden

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Nicky
0

Alla hundar är såå fina! Undrar vilken ras vi ska skaffa om vi skkaffar ny hund.. :)

blackangel
0

Jag har en blandis hane på 1,5 år Gucci chihuahua7dvärgpudel. Han e jättego men hemsk att va ute med om de kommer någon väldans vaktig… Sen har jag lilla kiara bruttan en go blandis boxer/dalmatin:)

Karkkainen
0

Ludde heter min lilla vovve, han är Jack russel. Han är glad och gör alltid sitt bästa, men aningen väl busig tycker matte när hon står och ropar på honom. Haha nej då, men han är väldigt pigg och behöver mycket motion för att inte bli uttråkad. Gillar vatten, och blir helt tokig efter att han duschat/badat/vart ute på promenad i regnet. Annars gillar han när han får komma till agilitybanan och hoppa lite och springa runt och busa, när han får gosa i nåns knä och så tycker han såklart om sin bästa kompis Tigern, våran lilla kissekatt.

Brynhilde
0

Min Ganesha är en schäfer/bordercollie blandning.

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

paivi
0

Fyra dalmatiner har jag.

Plus en som redan har gått bort :(

Ronja06
0

Jag har en sheltie och en Polsk vallhund (Polski owczarek nizinny)

Mvh Emelie Förlägen

Xiox
0

Vi har en hund, som heter Rico, han är 10 år och fyller 11 år den 25(eller 26) mars, han är en labrador, men är inte som dom flesta labradorer, han äter inte allt han kommer över ;) han är rätt försiktig och älskar vintern och snön, han älskar också att man kastar snö/snöbollar till han. Han har en bästis hund som heter Busan, som är en beard collie! :) han sover rätt mycket inne (rätt så tråkigt) men ute, så kan man inte tro att det är samma hund! ;)

EllinorK
0

Har en trevlig mellanpudelflicka som jag tävlar agility med.

user posted image

Elna
0

Nagli är blandning mellan Schäfer, Australian Kelpie och Springer Spaniel! ;) Superpigg tös på 9 år! ;) Hon älskar bollar, träning (agility, freestyle, lydnad, rallylydnad, flybbal, småtricks), snö o alla hundkompisar! ^^ Ligga i centrum är ngt Nagli älskar, att få vara bland familjen! ^^ Hon kan vara lite osäker mot vissa hundar, men oftast går det bra! ;)

Nagli och bästa kompisen Qrullh (pumi) på bilden! ;)

PumiTerror
0

Szwintoh, 8.5 år, Pumi. Älskar att träna allt, utom just nu friaföljet *suck*.  Tränar mest Freestyle som han äälskar, han älskar även "vippen/gungan" i Agilityn. Mat avgudar han, allätare. Älskar löptikar och föredrar hemmakvällar när jag o han tränar i köket, då är allt som bäst! Han är ju en Pumi, då Ungersk vallhund, vi har vallat och de gillar han, lite för mattekär och fast vid mig, så han är inte så jätte duktig igentligen hah, men kul har vi! Simma tkr han äver är superkul, om det är långgrunt.

PumiTerror
0

Qrullh, 6,5 månader, Pumi. Dragkamp är superkul, leka med hundar är superkul, retas är superkul, godsaker är supergott. Han är en galen hund mot dom han känner väl medans försiktig men social mot främmande. Tränar gärna ute. Men föredrar att jag och han leker på ett lite "hårdare" sätt älskar att få bitas, man merker att han har lite terrier i sig! hah!