Här finns en länk till en pdf fil
http://www.skk.se/pdf/regler/agility01.pdf
Där står det att den tydligen skall vara reg i skk å jag vet inte om man får reg blandis i skk men du får undersöka vidare .Dessutom kanske andra än skk anordnar agility tävlingar kanske blandis har sådan ?
mvh/bjorsa

Jepp du får tävla med en blandras i agility och lydnads klasserna men du (hunden) kan aldrig bli champion. Men fritt fram & tävla ;D
Om du vill veta mer om blandisar spana in: www.blandis.se

Jodå man får registrera en blandis på skk och tävla i agility.

Tack så mycket för alla svar!
Svenska kennelklubben (SKK) tar, vad jag vet, inte emot blandraser. Det är för att grundidén med skk är att de ska hålla reda på stamtavlor för renrasiga hundar osv..
Men vad det gäller tävlandet så instämmer jag på "Benjy":S inlägg. :)
Ps. Benjy, det är "remsan" från zoonen. ;) Ds.

Nej du har rätt Mickis det är inte hunden utan ägaren som registreras med sin hund.Det heter "Anmälan om ägarregistrering för i SKK ej registrerad hund."

hm men Benjy är reg. i skk?
hans öronmärkning finns iaf med på hemsidan, och dom reggar ju katter så .. :/

Semlan är också öronmärkt där men när man läser registreringshandlingarna så är det ägaren som regas. Den 1 januari 2004 slutade avtalet med Jordbruksverket gällande driften av statliga hundägarregistret .Det ligger nu hos Jordbruksverket.

uhumm.. blev inte smartare
att dom alltid måste krångla till det!

hehe, de lever för att krångla till det för oss djurägare tror jag. *fniss* du är inte ensam om att tycka det är krångligt i alla fall om det är någon tröst.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

jag tror att man får skilja lite på register och register.
SKK hade ett register för idmärkning (jordbruksverket har det nu)och där ska alla hundar som idmärks finnas (även blandraser). men det innebar inte att hunden va reggad i SKK utan bara i id och ägarregistret
Att regga hunden hos SKK går bara med renrasiga hundar med stamtavla.
Att tävla däremot går bra men som nån skrev här uppe, en blandras kan aldrig bli champion och du kan inte tävla i SM tex.
Jag tävlar agility med min blandis! =D
Det är självklart att man får tävla med en blandras
#13 Det är väl inte så självklart? Det finns många grenar en blandis INTE får tävla i.

Lydnad, agility, viltspår, freestyle vet jag i alla fall blandisar är välkomna.. de är väl främst brukset blandisar inte får vara med sen tror jag de får vara med på de mesta om inte allt

Det är självklart att blandraser får tävla Agility. Dom får inte ställas ut, jo på blandis utställningar. Men annars får det nästan göra atllt
14 : Ursäkta om du missuppfattade :S Men blandisar får tävla I ALLA AGILITY GRENAR!! Så för mig är det självklart, förlåt om du blev stöddig då..
Man får tävla med blandisar i många grenar, men dock ej på Skk´s utställningar, men det finns speciella blandis utställningar också. Vet inte hur dom bedömmer där eftersom på utställningar överlag så bedömmer dom rasstandraden.
Blandisar välkommnas nog i all Agility sport iaf

Om man nu (från 2008-01-01) ska tävla officiellt i agility med blandras måste man ha typ tävlingslicens som kostar 450:-. Det behöver man inte för inofficiella tävlingar! ;)