Assistanshund kidnappad?
Vad märkligt. Det verkar ju oerhört avancerat med avstängda bevakningskameror och allt.
Man undrar ju varför. Det är klart en assistanshund har ett värde, men den lär ju vara oerhörd svårsåld när den är stulen. Export kanske?
Men vad bra att det hände när Essie var i bild. Annars hade ju familjen inte haft en susning om vad som hänt.
- Redigerat 2024-07-16 19:55 av hemul
Ja det är väldigt underligt. Stackars ägare :(
Det är fruktansvärt.
Hoppas de hittar henne välbehållen.
Var om det här på Efterlyst iväll.
Har ju läst tidigare om att det fanns anmälningar om vanvård och att assistenter uttalat sig om att hunden farit illa. En del misstänker att familjen själva gjort sig av med hunden. Svårt att veta vad som är sant och inte. För jävligt hur det än är.
Jag förstår verkligen inte vad som hänt hunden, men jag hoppas den slapp lida.
Undrar också vad som egentligen hänt.
Läste, men det var nog på Flashback, så bör tas med ett helt lass salt, att tjejen som hade hunden tydligen kunde vara väldigt våldsam och utagerande och bor tydligen inte med familjen utan i ett eget hus med assistenter och hunden.

#6 Det har kommit fram på andra ställen också. Från personerna som utbildat hunden bl.a.
Sen vad som är sant och inte har man ju som utomstående ingen aning om.
#6: Har läst det någonstans jag med, kommer dock inte riktigt ihåg var,(ej flashback, är inte inne på det forumet alls) så det ligger nog kanske en hel del i det.
Ja, såvida det inte är förfalskade papper så finns det anmälningar angående hunden och hur den har hanterats i hemmet.
Jag minns inte exakta ordalydelsen men pappan till flickan har tillstått att det förekommit fysiska, hmm, kontakter som inte borde ha skett?
Uppgifter från familjen/anhöriga är ganska slingrande och när de ställts för nya fakta ändrar de sig.
Tragiskt i vilket fall.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com