Oden, Saga o Tyr
Tänkte göra en tråd o mina små pälsbollar.
Oden är 3 år o blandning mellan Chihuahua o papillon (pappa Chihuahua mamma Chihuahua /papillon).
Saga är 1,5 år o blandning mellan Chihuahua o shih tzu (pappa Chihuahua o mamma ska vara Chihuahua /shih tzu men misstänker det är mer inblandad där).
O Tyr är 6 månader o blandning mellan Chihuahua o yorkshire terrier.
Oden är störst på sina 3,7 kilo, Saga mellan på sina 3,3 kilo o Tyr på hela 1,7 kilo.
Alla råfodrars o har gjort sen de kom till mig (oden 9 veckor saga 8 veckor o Tyr 4 månader).

#3 Men alltså, öronen!🥰
Jättefina alla tre.
Så söta!😍
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jaaa! Jag som egentligen gillar stora hundar smälter alltid för vavvor. Och vavvakorsningar. 😉
Så fina 🥰
De tackar så mycket för alla komplimanger 😁
Jag har också en hund som heter Oden, fast han är en hund på 40kg. Så blev lite förvirrad, trodde du snackade om min vovve först 🤣 Jättefina vovvar!
Ja oden är väl inte så ovanligt namn egentligen 😁
#12: Haha nä det verkar inte som det 😉
Jag dööör så söt! 🥰
Men vilken sötnöt 🥰

#17 Så härligt det ser ut!
Som jag nämnt i en tidigare kommentar så råfodras de alla.
Inatt när jag inte kunde sova gjordes nya måltider åt dem.
Jag gör såhär :
5-10% lever (denna gång kalkon, lamm o kyckling) 5-7% andra sekrerande organ (lammnjure o kalvhjärna)
15-25 % muskelorgan (vom, kycklingmage, gristunga, hjärta från kyckling, lamm o gris
5-10% grönt
12% ben (vaktel, kycklinghals, kycklingfötter, lamm hals, kycklingvingar, ankfötter o ankhalsar just nu)
Resten muskelkött (10% av detta är fisk), lax, musslor, torsk, Alaska pollok, nötfärs, fläsk med brosk, hjort.
Ger även benbuljong (jag kokar själv), ägg (höna, vaktel, anka), blod o getmjölk /kefir /keso.
Lite pumpapure 1 gång i veckan ges med
Wow! Vad duktig du är med fodret! Dina hundars kroppar måste må toppen med den där kosten. :)
Hur har du lärt dig om råfodring? Och var får du tag på alla djurdelar så att säga? Drömmen vore ju att utfodra sin hund sådär men jag känner att jag inte har tillräckligt med kunskap.
Dina hundar är så söta förresten!
★
- Redigerat 2024-07-27 08:32 av swapp
En del olika forum /grupper både svenska o utländska o Youtube (finns många bra o många dåliga så man får sålla) samt böcker. I början satt man o pluggade många timmar om dagen, nu uppdaterar jag mig hela tiden bara.
Citygross har en hel del, en del i utländska affärer (men att tänka på är att det inte är svenskt kött o med allt vad det innebär så köper bara där i akuta fall), hundiagården (har även föreläsning då o då om råfoder online) har mycket (har man en emmzo återförsäljare i närheten så hittar man mycket där), rekoring o kontakter.
Då jag har små hundar blir det inte så dyrt o köpa i vanliga affärer men kan tänka mig om man har stor hund att det blir dyrt (nu säljer vi sund hundmat på jobbet o får rabatt så det underlättar lite).
Man märker när man börjar att det var ju faktiskt inte så komplicerat, jag gav färskfoder som grund medans jag lärde mig göra eget.