kan det va ringorm?
Min gucci har under längre tid varit kal på ett ställe,trodde det var så halsbandet skavt men idag upptäckte jag att han var röd under ena ögat och hade tappat hår där!!! Tänkte att det kanske kan vara ringorm ellern ågot,har iallafall tvättat rent o haft på antibakteriell salva samt kontaktat vetten. Drygt om det e ringorm då jag har en hund till smat 3 katter…. ingen av de andra djuren har visat tecken på nåt såntmen däremot min syster har haft ett utslag påarmen somklart såg ut som ringorm och hon har varit bland hästar…
Vad sa vetten då?
Jag kan inte så mycket om det… Men vi hade det på mi skola en gång och alla som var i ladan med korna hade det typ.. röda fläckar. Kanska smittsamt va?
Hoppas det löser sej och går över!

Ringorm smittar ganska skapligt. Det börjar som en röd prick och brer ut sej. Kliar. Och läker innifrån pricken, så det blir som en ring. Min son jobbar med kossor och har nyss haft på armen. Han köpte svampsalva på apoteket. Kommer inte ihåg vad den heter. Men receptfri. Fråga, så kan dom hjälpa dej på apoteket.

Aha då ska jag köpa svampsalva kanske räcker med det,har ej fått svar från vetten ännuhan mailar mej:)