Bosse, min Bosse
Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig, ibland blir det mycket bättre. Efter att vi fått säga adjö till båda våra gammelhundar med knappt ett års mellanrum har det känts väldigt tomt. Det tog ett tag innan vi kände att det nog skulle funka med hund igen och landat i att det blir samma ras som tidigare (staff). Då jag föredrar tikar var egentligen tanken att det skulle bli en tik men när jag såg annonsen om att en ung staffehane behövde ett nytt hem, en hane jag träffat tidigare på vår lokala loppis och gillade skarpt, förstod jag att så inte skulle bli fallet. Han stannade hos oss över helgen på prov och en dag senare blev det klart att han skulle stanna permanent.
Nu har han bott här i en månad och passar jättebra in hos oss. Vi håller på för fullt att vänja honom vid att kaniner är kompisar, då han tidigare inte varit nära kaniner och här finns en hel drös av dem (min stora hobby!). Det har gått otroligt mycket framåt på denna korta tid och med tanke på att han fortfarande är ganska ung (precis fyllt 1 år) lär det lugna ner sig vartefter han blir äldre.

Beklagar förlusten av dom äldre hundarna.
Men ett stort grattis till Bosse. Han var väldigt fin.💖
#0: Så otroligt fin 🥰
Jag fortsätter arbeta med att han ska låta bli kaninerna och det går för det mesta bra. Ibland glömmer han dock av sig. Förhoppningsvis blir det bättre när han är ute ur tonårsperioden. För det mesta nu dock är det inte kaninerna han är intresserad av utan främst deras mat och sen deras bajs.
Helt appropå bajs så är det också något vi försöker få honom att sluta med.. nämligen att äta sitt eget bajs.. Han är inte det minsta intresserad av att äta andra hundars bajs, så som vår tik var. Däremot är han snabb som attans med att äta upp sitt eget bajs om han bajsar medan vi är ute på tomten.. Provade att ge honom ananas på prov och då slutade han, men sen började han igen.. Bajsar han när vi är ute på promenad tänker han inte ens tanken att äta upp det.
Så söt!😍
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Vad bedårande söt!!💙💙💙💙💙
Knäppskallen ska självklart inspektera varenda millimeter av kaninernas inredning när burarna städas ur. Vem vet, det kanske gömmer sig något smaskigt där.
#3: Ursöt! 🥰
Men det där med ananans, ska det få dem att sluta äta bajs? Hur hänger det ihop? Blir ju nyfiken.
#8: Har läst på flera ställen att ananasen gör att bajset sägs smaka annorlunda och hunden då inte ska vilja äta det. Av det lilla jag provade så fungerade det. Sen om det bara var en tillfällighet vet jag inte. Kommer dock prova att byta foder till ett som enbart har en proteinkälla och är helt utan kyckling för att se om det blir bättre. Det han har nu verkar ändå innehålla kyckling i någon form även om det inte är det primära innehållet, och hans mage verkar inte vara förtjust i kyckling.
Jaha. Vad spännande. Undrar hur de vet det? Man vill ju inte gärna prova själv. 😋
Han är så söt. Väldigt fin färg också! Tror inte jag sett en staffe med sådan färg förut, är det en väldigt ovanlig teckning? :)
★
#11: Det förekommer men just black and tan är inte godkänt på rasen. :) Vet inte vad anledningen är just nu, men har läst någonstans att det tidigare i alla fall var att de inte ville att färgen skulle ta över helt. Men ex miniatyrbullterriern har ju teckningen godkänd och finns i fler färger än så, så jag vet inte. :)