Hundar iFokus

Hundar

Etiketterhälsavalparutfodring-och-foder
Läst 151 ggr
Magnete
0

Byta mat

Hej! Min valp åt ett torrfoder som hon hatade så vi bytte till ett annat torrfoder och det var lite bättre men hon äter ungefär det hon ska äta under en dag utspritt på tre dagar.
Så jag har ännu en gång börjat fundera på att byta och tänkte att jag kanske bara ska testa något helt annat typ våtfoder och hittade MUSH. Läste lite om det och det verkade väldigt bra. Undrar därför om någon av er har någon erfarenhet av MUSH?

Fridaaaa
1

Mush är dock inte våtfoder utan färdig barf

Men mush är toppen :) Och även färskfoder är bra som till exempel nordic, fodax mfl

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Krullibull
0

Vi började med Vom og Hundemat eftersom min valp var fruktansvärt dålig i magen av sitt torrfoder och det funkade super. Använde det för något år sen för att få upp honom i vikt så att han skulle kunna bygga muskler också.

Efter det så blev det Hallas färskfoder då vi bodde så nära en återförsäljare.

Sedan så använde vi Mush, men jag slutade med det eftersom varje kartong vi köpte hade dålig mat som var grå och illaluktande oavsett om det var beställt eller köpt i lokal butik. Eftersom jag har en stor ras så blir det alldeles för dyrt att köpa påsarna med småbullar, men de hade jag aldrig något problem med när det kommer till kvalitén iallafall.

Nu så äter han SMAAK som vi har kört sedan bytet och det har det aldrig varit något fel på. Det är dessutom lite billigare :)

Jag har gillat alla märken som han har ätit och han har mått bra på alla.

Våm og Hundemat innehåller dock väldigt mycket ben/kalcium vilket leder till torrt och gult bajs, vilket inte var ett problem när han först fick det som litenliten. Så var iallafall fallet då för 7 år sen. Det kanske har ändrats vid detta laget.

Halla innehåller antingen spannmål, ris eller potatis ifall man föredrar endast animaliska källor. Sedan så finns det ju skillnader i pris och förpackning (korv, block, bullar) som man får tänka över :)

RackarFia
0

Jag har varit jättenöjd med MUSH i många år. Olika varianter/smaker till 3 olika hundar dock ☺️

/Fia ☁️

Denna kommentar har tagits bort.
Draken
0

#0: Jag kör MUSH på mina och det fungerar jättebra, även på min som är jättekänslig i magen.

PS. Tog bort ditt andra inlägg som hade blivit dubbelpostat. DS

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

• Redigerat 2024-04-10 08:50 av Draken