Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 147 ggr
Uppkatten
0

Vetbed

Köpte en vetbed.

Den luktar vedervärdigt.

Brukar de göra det? Går det över? Hur snart?

Tänkte ha den till katterna, men både katter och hundar är ju superkänsliga i sina nosar, så det här känns inget bra.

Själv är jag beredd att sova på balkongen i natt p.g.a. lukten…… (har dock packat ner vetbed:en igen och hoppas kunna vädra ut lukten).

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Nordanälvens
0

Jag har massor med vetbeds både till hunden och marsvinen, aldrig varit med om att de luktar såpass. Är det en med gummi på baksidan? De kan lukta litegrann när de kommer direkt ur fabrik men det försvinner med första tvätten.

Han/honom

Heddiz
0

#0: Det låter konstigt! Menar du en helt ny vetbed, eller?

Vi har köpt många olika sorters vetbeds och jag kan inte minnas att någon av dom har luktat illa som nya..hmm..🤔

Kan den varit fuktig och sen legat i plast länge så att den börjat lukta och behöver vädras, kanske? (häng ut den en stund om du kan) eller tvätta den och sen häng ut den/eller upp den..

Sen finns dom väl i olika material/blandningar som tex bomull, polyester eller av återvunnet material som plastflaskor och jag har för mig att iaf polyester kan dra åt sig lukt lättare, men det brukar ju inte märkas förrän hunden har använt filten ett tag..

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

Uppkatten
0

Den är helt ny. Har inte varit förpackad i plast utan enbart i kartong vid leverans.

Den har lite gummi (eller liknande) på baksidan.

Känns inte kul att behöva tvätta den det första man gör, särskilt om det inte skulle ta bort lukten… Funderar på att skicka tillbaks den.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Draken
2

Jag har/har haft vetbeds och visst luktar de lite när de kommer förpackade direkt från leverantören, men lukten försvinner rätt snabbt. Om du inte vill tvätta den, så låt den stå ute på balkongen ett dygn, eller så, och vädra ut.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

hemul
0

Ja, är det en kemisk lukt? Nya skummadrasser och sånt brukar ju stinka kemi, men det försvinner efter några dagar om de få ligga lufttigt. Man undrar ju ändå hur hälsosamt det kan vara, men det är en annan fråga.

Uppkatten
2

Fått svar från butiken att det är gummit som luktar, sedan det satts fast, men att lukten ska gå bort efter några timmars vädring.

Så vi får se om jag ids ta fram och vädra den, för under tiden lär det ju stinka på nytt här hemma då…..

Och även om vi människor inte känner lukten längre så undrar man ju vad kattens känsliga nos upplever….

hemul
0

Kan du inte ha den ute då? Om ni inte har nån går eller balkong, häng den utanför fönstret. Eller ha den i ett rum du kan stänga dörren till och ha fönstret öppet eller på glänt där.

• Redigerat 2024-03-29 22:11 av hemul