Räddade polishund
Såg det här för några dagar sen. Kom upp i nyheterna nu. Det går så snabbt!
https://tv.aftonbladet.se/video/367754/polishunden-kastar-sig-oever-bron
Oj då.. Vilken tur att föraren ingrep så snabbt och att hon orkade få upp hunden dessutom..hon var ju rätt så liten själv på 55kg o hunden 35kg..
Dels är hon säkert utbildad/tränad som polis att agera snabbt i olika situationer, men det där såg ut som ett rent impulsivt ingripande…
Men jag tror att många -även vi som inte är poliser- 😹
skulle reagera impulsivt om något sånt (eller liknande) hände ens hund/djur (eller barn) för då blir man liksom "starkare" på nåt sätt för stunden..
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
👏
Helt otroligt!
Å, så hemskt! 😨 Vilken tur att hon reagerade så snabbt!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Hade varit intressant att veta varför hunden gjorde så.
Kanske den de jagade var nedanför bron.
För några år sedan hoppade min närmare 30kilo tunga hund rakt ut för ett stup som var några meter. Minns inte hur högt det var men både hon och jag hade blivit rätt så trasiga av att trilla ner, vi hade nog inte dött men det hade varit rätt jobbigt iomed att vi var en bit ut i snårskogen och på botten var det en hel del stora stenar. Hon hade på sig dragsele och satt i mitt midjebälte så hon kom inte så långt ner, hon blev mest fundersam på varför hon plötsligt hängde uppåner. Jag höll också på att trilla ner med det plötsliga rycket men fick värsta adrenalinpåslaget så det var som benen växte sig fast i den blöta mossan. Bland det sjukaste jag varit med om!! Kändes som hon hängde där i en evighet men när jag väl lyckades fiska upp henne var det som ingenting hade hänt och hon väntade otåligt på att vi skulle fortsätta gå. Kan tala om att det tog en bra stund innan jag ens kunde stå igen!
Varför hon hoppade ner? Himla bra fråga!! Snabb genväg kanske? Hon gör först och tänker sen, inge vidare säkerhetstänk i hennes hjärna 😅
Han/honom
Fasiken vad läskigt! Tur att det gick bra.
#7: Vad läskigt. Vilken tur att det gick bra.