Hundar iFokus

Hundar

Läst 138 ggr
hemul
1

Förgiftat mat i Malmö - igen

Nåja, inte förgiftad kanske, men lika dödlig för det. Se upp ni som bor där.

Åtta bullar med metallföremål i hittades under lördagsmorgonen vid en cykelbana i Ögårdsparken i Malmö. Bullarna är beslagtagna och ska undersökas.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/bullar-med-metallbitar-hittade-vid-cykelbana-i-malmo

Åtta bullar med metallföremål i hittades under lördagsmorgonen vid en cykelbana i Ögårdsparken i Malmö. Bullarna är beslagtagna och ska undersökas.
Vixxen
1

Hemskt!
Förstår hundägare som använder munkorg som skydd för sina hundar!

• Redigerat 2024-03-16 17:26 av Vixxen
Karmatarerskanise
2

Önskar så att rätt person hade tagit idioterna mitt i handlingen och tvingat ner det i deras hals så dom fick sin egen skit istället för oskyldiga.

Draken
0

Är det samma tant eller är det fler som håller på, vet de nånting om det ?

Det är fruktansvärt tyclert jag 😔

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

• Redigerat 2024-03-18 10:24 av Draken
hemul
0

Vet nog inte. Tanten åkte ju aldrig dit förra gången heller, trots att hon hade deg med glasbitar eller vad det var i väskan.

Karmatarerskanise
0

#4: hur är det möjligt att hon inte åkte dit om hon togs med det på sig??

hemul
1

Vet inte. Gick väl inte att bevisa att hon lagt ut det. Iofs, om jag blir påkommen med en kniv i fickan blir jag ju inte automatiskt dömd för ett knivmord som skett i närheten. Och så ska det väl vara.

• Redigerat 2024-03-19 19:20 av hemul
Karmatarerskanise
0

#6: men du blir tagen för att ha gått runt med kniv.

Hon kan ju inte ha haft någon rimlig förklaring till varför hon gick runt med det, som bara används till just det som händer hela tiden speciellt där!

hemul
0

Kanske, om jag inte har ett giltigt skäl att ha kniv. Men jag blir inte dömd för mord bara p.g.a. innehav. Är väl nåt liknande här

Och jag antar det inte finns nåt lag som gör att kan bli dömd för brott mot deg med glas i-lagen. 😂

Karmatarerskanise
0

#8: nej inte än. Men det borde räknas som vapen för djurplågeri och bli straffbart.

Draken
0

#4: #5: Ja hon släpptes ju, vilket jag tycker är helt sjukt, eftersom hon påträffades i området med bullarna i väskan. fattar inte hur hon lycklades slingra sig ur det …är våra poliser helt inkompetenta, eller bara totalt nonchalanta idioter ?

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

hemul
0

Nä, men innhavet av degen räckte antagligen inte för åtal. Och är det fel är det i så fall åklagaren som är inkompetent, inte polisen.