Syns ni i mörkret ?
Precis som rubriken låter, syns ni i mörkret ? Jag har vid flertalet tillfällen sett folk som går efter vägarna helt utan reflexer på varken sig eller hundarna. Jag fattar inte hur de vågar, det är en väldigt billig livförsäkring både för dig och hunden kan ju jag tycka i varje fall.
Det är fortfarande ganska mörkt här på kvällarna och kommunen har fått för sig att de skall spara energi genom att ta bort all gatubelysning. Trots att det ligger ganska mycket snö fortfarande, så blir det ändå mörkt ute.
Hur gör ni, använder ni reflexer på er och hundarna ?
Det är ju svårt att hitta bra reflextäcken till små hundar. men jag har den turen att jag har en syster som älskar att sticka, så jag brukar köpa hem reflexgarn åt henne, så stickar hon tröjor åt mina hundar, då får jag rätt storlek och får alltid tag på nya när det behövs.
Hon stickar i alla storlekar, så tom den lille får en tröja som sitter bra 😁
Självklart använder även jag refleex. Sa´mt att jag även har ledlampor som sitter fast i hundarnas koppel ungefär mitt på
Ja vi är noga med reflexer, både på hund och människor
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Självklart reflexer 😊 Vi ser ibland ut som 2 små julgranar när vi är ute kvällstid 😜
/Fia ☁️
Ja hundarna syns i varje fall med lysande halsband! Vilket är det viktigaste för min del! 😄
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
Men oj vilka coola tröjor med reflexgarn!
Min hund har en reflexväst och jag en reflexsele. Jag brukar ofta kommentera till honom när jag ser folk ute i mörkret, på vägen, utan varken lampor eller reflexer.. "Hur vågar de egentligen gå på vägen utan reflexer? Det hade jag aldrig gjort!"
Min bebis har en Tröja sprayad med Reflex spray då jag inte hittat en passande väst, mina stora har äntligen en passande väst och lampor =)
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Bra idé! Sitter sprayen bra på textil, kan man tvätta o.s.v.?
Det försvinner i en tbätt, har suttit bra på dom jag har nu MEN regnar det för försvinner det sakta men säkert, Ska egentligen sprayas Direkt på hunden/hästen, men det vill jag inte xD
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Jag har kappa helt sydd i reflextyg. Vill jag verkligen ha uppmärksamhet sätter jag på mina benreflexer. Dom drar man upp på smalbenen så hela dom är reflexer. Men har hört, skämtsamt, att bilister blir bländade 😂
Hundarnas täcken har reflexer på alla håll. Jag har dessutom blinkande halsband med refler på dom när vi går vid vägar.
Den enas täcke är dessutom varselorange.
Min stora har ett måttsytt täcke i reflextyg. Men tyvärr vägrar han gå i det, tror han tycker det är för tajt över frambenen.
#8: Äsch då. Tack för svaret, då behöver jag inte leta efter det.
#4: Tänkte köpa lysande halsband åt mina, men än så länge har jag inte hittat tillräckligt små. Det skall komma in mindre storlekar, så jag kollar varje gång jag är på nån av djuraffärena i stan 😊
#5: Ja det är perfekt att min syster älskar att sticka, och det går fort när hon väl börjar. Jag har alltid tröjor i rätt storlek till mina hundar, eftersom hon stickar efter deras mått 🙂
#11 Finns som man kan klippa till små storlekar :)
#12: Vart får man tag på dem ?
Det är ju en jättebra ide att köpa längre bitar och klippa till själv 🙂
Dogman har en butik här i stan, men jag har aldrig sett dessa inne där. Skall kolla igen imorgon är jag skall köpa hundmat. Då skall jag även kolla efter dessa.
#15 Även märket trixie har dessa.
Ni har inga djuraffärer? För sett även på arken zoo av andra märken :)
Jo vi har både Dogman och Arken. Men Arken har blivit jättedålig sedan de köptes upp av huvudmannen, de har jättedåligt sortiment och det är bara vissa säker som är okej att ha i lager.