Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 515 ggr
Pajaas
0

Lite tips, snälla..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hejsan, har en blandrashane på två år. När vi möter andra hundar så börjar han smyga för fullt, men gör inget annat (utfall eller något..) och när vi träffar på en afghanhane så börjar han smyga och så börjar den andra hanen hoppa hotfullt mot och och morrar och pajas gör då utfall (som han aldrig brukar måste jag säa då.) Men hur ska jag hantera denna situationen. Ska jag acceptera detta eller vad ska jag gra? För han gör det BARA mt denna hanen. Eftersom han alltid börjar (den andra). Ska jag låta pajaas försvara sig eller vad?

AnneN
0

Prova avleda din hunds uppmärksamhet direkt han börjar smyga, genom att tex leka med han eller ge ett komando så han får annat än den andra hunden att tänka på

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

paivi
0

Godis godis godis Glad och kontakt med dig som #1 sa.

Godis funkar bra med dalmatiner, hoppas det gör det med din hund oxå!

Elna
0

När Nagli ser andra hundar börjar hon nästan krypa och smyger fram och reser hela raggen, hon gör inget annat, hon är bara osäker. När hunden har gått förbi är hon rädd för att den ska komma bakifrån så hon springer framåt och tittar bakåt.

Jag ska börja att träna med att när vi ser en annan hund går vi in en bit från vägen och sätter oss där och tittar på den mötande hunden så hon ser att inget kommer hända, vet inte om din hund gör det pga att den är osäker, men det kanske funkar..