Vad skulle du välja, bulle- eller vavvaattack?
Det där vi skojade om, att rabiata vavvor är läskiga. Satt och spånade lite för mig själv. Tänk er att en idot tränar ett gäng vavvor till folkilskna attackhundar.
En amstaff väger ungefär 10 ggr så mycket som en Chihuahua. Vad skulle ni välja? Att bli anfallen av 1 bullhund eller 10 attackvavvor? Jag tror faktiskt jag skulle välja bullhunden. Alternativet måste vara som att ha huvet i en svärm bålgetingar - med tänder! 😂
Inte enbart skämt det här. Jag tror på allvar det vore värre.
- Redigerat 2024-02-04 12:16 av hemul
Definitivt hade jag valt att bli attackerad av en flock vavvor, har själv vavvor och lyckats blivit biten av mina ena några gånger, senast igår när han skulle vaccineras, det känns knappt, 10st myggbett tar jag alla gånger före en bulle som kan krossa min arm om den får in den i käften.
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Med tanke på att jag blivit attackerad av en vavva och en så kallad kamphund (ej amstaff) väljer jag tio vavvor. Det gör ont och visst kan de säkert tillfoga en del skada. Men en 25-kilos biffig och välmusklad bullhund kan tillfoga enorma skador och död. Jag kan inte tänka mig att en frisk människa dör även om det är tio vavvor som kommer i full fart. Vavvor får ju tex inte grepp om din hals eller dina lår, där en amstaff faktiskt kan slita sönder pulsådern.
Sen ska sägas, arga vavvor är inte att leka med, men deras storlek ger en människa rätt stort övertag som vi inte har mot en arg bullhund.
Jag hade nog tyckt chihuahuas vore läskigare, men realistiskt kan en välmusklad och stor bullyhund övermanna mig utan problem. Så jag tror nog jag hade valt tio minimonster, även om jag antagligen fått men för livet ;)
Väljer man chihuahuor istället för en bullhund så har man inte förståelse för hur kamplust och aggression fungerar. Jag skulle vilken dag i veckan som helst välja att bli angripen av en hund som ligger i aggression istället för i kamplust.
Jag skulle utan tvekan välja 20 vavvor framför 1 kamphund..
Vavvor når inte runt våra armar, ben och tex hals med käften, men det gör en kamp hund som enkelt kan krossa ens ben..
Sen släpper kamphundar sällan greppet om dom fått tag i en arm tex..Man sitter fast medans dom biter hårdare och hårdare + att dom samtidigt lätt skulle kunna slita sönder en som om man vore en kampleksak..
Jag skulle t.om hellre välja 10 vavvor framför många andra stora hundraser, tex vissa brukshundar. Som jag har haft äran att blivit biten av 😂
Även om dom bara var valpar eller unghundar när dom bets så var dom jättestarka även då.
Så jag kan ju bara tänka mig hur starka dom är som vuxna, vilket jag sluppit uppleva..men nog skulle en vuxen brukshund kunna göra mycket skada den med..
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
Skulle välja 10 vavvor alla dagar i veckan.
Har blivit biten av ilskna vavvor och jag har blivit biten av en amstaff.
Vavvorna gör ont ja, men de kan inte slita av mig armen eller krossa halsen på mig.
Utan tvekan vavvor. En no brainer för mig.
Jaha, bara jag som är rädd för en svärm vavvor tydligen. 😄
#8 Med tanke på att jag blivit biten av en kamphund av ren olycka vid lek och ändå fick sys jämfört med när jag blev attackerad av en ursinnig, rabbiat chihuhua och typ märkte att han bet mig för att han följde med benet när jag tog ett steg så är valet inte alls svårt för mig.
Som sagt, en amstaff eller liknande som attackerar kan döda dig utan att den ens anstränger sig. Vavvor kan säkert tillfoga skador, men inte ens en flock såna lär ta livet av dig. Jag är tveksam till att en vavva ens kan tränas att bli så pass "attack-iga" att de tillfogar större skador. Det skulle vara om de på nåt sätt fick ner dig och alla slet efter strupen på samma gång och fick grepp och du var medvetslös eller något sånt.
#8: Japp 😉 Jag har fem stycken vavvor, och skulle de attackera mig och tugga på mig, så skulle det nog göra ont och jag skulle nog kanske blöda lite men inte värre än så. Skulle däremot grannens Amstaff attackera och bita mig, så skulle jag nog hamna på akuten.
Jag läste precis att en kvinna har blivit ihjälbiten av sin egna hund i Söndags.
Den började attackera hennes gäst för att han tog hundens sovplats i soffan och då gick kvinnan emellan och tog ut hunden..Men då fortsatte den att attackera henne istället så svårt att hon dog..
Sorgligt..
Det var en Amstaff, en omplaceringshund som hon hade tagit hand om.
Men det är väl extremt ovanligt att en hund attackerar sin ägare på det viset?
The more I love my Dog
"Mark Twain"
Fast det där var över ett år sedan. Kolla datum på artikeln. Tror vi pratat om det förut här.
#12: Jaha jag såg det nu att det stod ett mycket tidigare datum längre ner än vad som stod längst upp..Där stod det ju dagens datum..hmm.
Visste inte att dom satte in "gamla nyheter" flera ggr.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
De gör de nog inte. Men allt ligger ju kvar. Och så länkar de till relaterade, äldre artiklar. Kanske var det som hände? Min lokaltidning är hopplös på det. Säg att det varit en skjutning nånstans. Då ligger länkar till tidigare skjutningar under den artikeln. Man klickar på ren automatik och tror att det varit flera skjutningar innan man inser… Går på det hela tiden.
#11: Ja det hör till ovanligheterna att hunden attackerar sin ägare på det viset. Men det händer.