Hundkött förbjuds i Sydkorea
Äntligen! 🥳
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/sydkorea-forbjuder-forsaljningen-av-hundkott
Men så har vi Kina…
Det var väl på tiden!
Tänk vilken dubbemoral man har ivf. Grisar är ska ju vara lika smarta som hundar och dem äter vi. Och häst - fast de också är våra kompisar. Har aldrig haft med hästar att göra och älskar Gustavskorv, men har faktiskt lite problem att äta det. Hästkött är väldigt gott. På 70-talet såldes det hästfilé, urmumsigt. Men, lilla hemul fick lite ont i samvetet när mamma lagade det, men åt ändå.
Inte en dag försent!
Skrev på petitission listor på FB för ngr år sen emot djurplågeri mot främst trotyren mot hundar i sydkorea och kina, men jag klarade inte att fortsätta läsa om det eller se allt elände från olika vidriga videos tillslut utan att börja drömma mardrömmar om hundar som blev torterade på olika sätt till döds…
Det är vidrigt…Så behandlas inte ens köttdjur så som hundarna i dessa länder som dom medvetet torterar så lång tid som dom kan..
Det värsta jag har sätt är när dom drog av skinnet på levande hundar i kina för att dom bara vill ha skinnet..Sen kastade dom hundarna i en hög..
Men alla var inte döda, utan fick ligga och lida till döds utan skinn..
En filmade hundarna som levde och sen dess kunde jag inte fortsätta titta och skriva på petitiossons längre..Det var såå fruktansvärt..😱😠
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
Det är nästan 3 år tills det blir så, hur många hundar och andra djur skall torteras och slaktas till dess?……😭😭
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
- Redigerat 2024-01-10 00:06 av Tarotstollan

Fast inte förrän 2027. Och hur ska det kollas? Tror inte det kommer att sluta hända.
#5. Det verkar mest vara den äldre generationen som äter det och det gör väl att det så småningom tar slut men det är vidrigt i vilket fall som helst.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!