Hundar iFokus

Hundar

Läst 93 ggr
hemul
2

"Dokumentär" - Man's First Friend

På YouTube. En slags dramatisering av hur vargen blev hund. Har inte tittat klart än, men tycker den är sevärd så långt. Snyggt filmat är det hur som.

https://www.youtube.com/watch?v=talBvZ5x8sY&list=WL&index=13

Märkligt, undertexterna är på svenska (och korrekta!) och jag kan inte byta till nåt annat språk. Är det nåt nytt de börjat med? Väljer utifrån var man befinner sig eller nåt.

Nu drabbar det ju inte mig, men sånt är himla korkat. Svenska behöver ju inte vara det språk men föredrar bara för att man befinner sig i Sverige. Om jag var på resa i Frankrike, skulle jag få texten på franska då?

He has been an integral part of our existence for over 20,000 years. Throughout history, his contributions have been diverse and invaluable. He's aided us in...
  • Redigerat 2023-12-20 18:26 av hemul
Maleficum
0

Vilka språk det är textat på är helt upp till dem som laddar upp filmerna.
Själv kan jag välja på massor av språk (36 stycken) så gissar att de har samarbete med flertalet personer som textar åt dem.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Zadeira
0

Jag får texten på engelska (har engelskt språk på datorn om det kanske styr vilket språk som automatiskt väljs) men kan välja också typ 36 språk under inställningar på just den videon.

Tack för tipset, får kolla på den imorgon!

hemul
0

Vad märkligt. Jag har också Windows på engelska och engelska som första val i alla webläsare. Kan inte du heller välja ett annat språk?

#1 Men detta måste ju vara nåt annat. Varför skulle de välja att bara texta ett av världens minsta språk? Och Meleficum fick ju engelska.

Och som sagt, när jag klickar på undertext-ikonen finns där inga val, bara på och av.

Heddiz
0

#0: Jag fick också upp text på engelska först, men kan välja mellan många andra språk.. Hur många språk man kan välja mellan om något språk ens brukar väl skilja sig från olika youtube videos tror jag..

Tack för tipset, förresten. 👍

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

Heddiz
0

#3: Kan du ha klickat på fel ikon kanske?
Om man vill ändra undertext så måste man klicka på "hjulet" eller inställningar (bredvid undertext ikonen)
Klickar man på undertextikonen så kan man bara ta bort eller lägga till redan inställt språk.

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

Zadeira
0

#3 Jo, jag kan välja ca 30 språk eller så.

hemul
0

Jamen nu kan jag också välja! Skumt. Lovar att jag inte kunde igår.

Ska kolla klart nu. Och kika på vad kanalen mer har att erbjuda. Lyxigt med proffsiga undertexter ju! Det är man ju inte bortskämd med på tuben.