Hundar iFokus

Hundar

Etikettervalparaktivering
Läst 72 ggr
Magnete
0

Aktiveringsleksaker

Hej! Jag undrar vilken/vilka aktiveringsleksaker som passar bra för en valp. Skulle vilja ha något hon kan hålla på med länge men som ändå inte är för svårt för en valp. Vet att det inte går att säga ”den passar till valpar” eftersom att alla är olika men ändå, vad skulle ni med erfarenhet rekommendera? En sniffmatta, pussel, sniffboll, kong osv?

• Redigerat 2023-12-11 19:27 av Magnete
Nephi
0

https://www.nina-ottosson.com/se/produkter/alla-produkter/dog-tornado-new.html

Denna var min hunds första aktiveringsleksak, utan block löste han den bra vid 5 månader 😁

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

RackarFia
0

Sniffmatta, slickmatta och Kong har vi kört med (och gör fortfarande). Hon har även några aktiveringsspel. Nu är hon iofs 1,5 år men som sagt, vi körde med de i början också 😊

/Fia ☁️

RackarFia
1

Ibland lägger jag godisar i en handduk, rullar ihop och gör en knut eller två. Tar henne en stund att få ut alla godisar och hon är trött efteråt 😊

/Fia ☁️

Heddiz
2

Mina hundar har nog fått prova det mesta gällande aktiverings leksaker..men dom bästa tycker jag är dom aktiviteter och aktivitetssaker som varit "hemmagjorda"

Ngr "hemmagjorda aktiviteter" är tex . Tomma toa eller köksrullar som ni lägger godis i..
Olika kartonger i olika storlekar, tex små kartonger med godis i bara eller skokartonger med tex tidningspapper, tyg, eller liknande i kartongen som ni lagt godis i..
Plastbunkar med godis i..

Sen kan ni ju gömma godis på olika ställen i ett rum, till att börja med och sen utöka det med att gömma godisar på större o större yta och på svårare och svårare ställen..+ även ute..

Sen finns det ju också bra aktiveringsspel där hunden får putta, dra eller krafsa för att få fram godiset..
Och kongen är ju alltid bra, speciellt om man fryser in godiset..så har hunden att göra en bra stund..

Men det som inte kostat något (utöver godis och lite tid) är det mina hundar har uppskattat allra mest iaf..Som att gömma godis..

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

Draken
0

Kong och hemmagjorda aktiveringsleksaker.

Mina har tyckt mycket om petflaskor, 50 cl, som jag har stoppat ner godis i och gjort flera hål som är precis lagom stora så godisarna ramlar ut om den kommer i rätt läge 🙂

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis