Hundar iFokus

Hundar

Etiketterhälsabeteende
Läst 94 ggr
LinaCaster
0

Hund gnäller konstant

Vet inte vad jag ska göra. Min hane på 4 år okastrerad gnäller hela tiden och har gjort så i 2 veckor men tycker det nu har blivit värre under helgen. Han vill ut konstant, vandrar runt och jag är såklart orolig. Har tagit temperaturen som är helt normal. Tänkte först att drt är löptik i området men han har aldrig blivit såhär pass gnällig över sånt och inte under så lång tid. Han sover på nätterna, men han ska ut direkt när han vaknar, han ska inte äta innan som han brukar göra. Han kissar mestadels bara på promenaderna. Han är nt nedstämd. Jag ska ringa vet på måndag men jag tänkte helt enkelt kolla om någon har någon idé på vad det kan vara och hur jag eventuellt kan hjälpa honom?

Draken
2

Låter som mina beter sig när det är löptikar i området.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Heddiz
0

Jag tycker också att det låter som att han gnäller pga löptikar..
Då kan hanhundar gnälla, tappa aptiten mer eller mindre, osv..

Men dom sakerna som du drar upp kan också bero på tex att hunden har ont..Kanske ont i magen..Eftersom han inte vill äta innan promenad, som förut..

Eller så kan han ha fått typ "blåskatarr" eller urinvägsinfektion, då vill dom ut o kissa hela tiden.

Sen kan hundar bete sig så där (eller likn) om dom känner sig stressade, är understimulerade, eller tvärtom, pga "för" mycket stimuli..
Men om du inte har ändrat på något som hunden skulle kunna bli stressad av på senaste tiden..Så låter det kanske inte så trovärdigt..

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

molam
1

Låter definitivt som löptikintresse, vissa tikar luktar godare (även utanför löp) och när dom går in i löp kan det bli annorlunda reaktioner, eller om han är parad nyligen så kan han veta vad den doften innebär. kan vara en ny hund i området som börjat löpa eller så kan vara en gammal hun som kanske fått uvi och börjat löpa, tror inte du behöver oroa dig, men är du orolig så kan det va bra att kontakta vet,kanske firstvet som du inte behöver använda en fysisk vet och ta tiden som nån annan kanske kräver mer, och sen om dom tycker att du ska gå vidare till en fysisk vet så gör det =)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus