Hund i sängen?
Hej! Fick hem min valp i Torsdags och har låtit hennes bedd stå i min säng på natten för att hon ska känna sig trygg såhär i början men nu de senaste nätterna har hon gått ur sin säng och istället lagt sig bredvid mig i min. Jag har inga problem med att hon sover i min säng, men vad kan det finnas för negativa effekter, kan det bli problematiskt i framtiden? Hur tänker och gör ni?
Det kan bli trångt. Har alltid haft mina hundar sovandes i sängen med mig.
Varmt, skönt och tryggt. Mest fördelar.
Jag tog fram måttbandet och mätte. Madrassen är 90 cm bred och när jag hade två stora hundar så fick vi plats alla. Den ena var en rottweiler och den andra en korsning labrador- smålandsstövare.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
- Redigerat 2023-10-30 15:33 av Emo
Var ska man annars ha dem till om man inte har dem i sängen? 😄
Ju större hund desto mysigare. Tycker enda problemet är att det blir skitigt. Och hårigt. Hade faktiskt en kille som fick ett hundhår i snoppen. Fattar inte att han inte blev arg på mig för att jag hade hunden i sängen. Var själv med om att ett hundhår åt sig in i fotsulan och det gjorde fruktansvärt ont. Trodde jag trampat in en glasbit. Sen fick jag se det där hårstråt sticka ut. Trodde ju det växte där och fattade ingenting. Hämtade pincetten och ut kom ett långt berner sennen-hår.
Samma med killen. Jag gick till slut syn på ett lite hår och då förstod jag ju. Samma visa, ett fullångt hår kom ut. Så jag kan föreställa sig min killes lidande.
Kan tillägga att smärtan försvann så snart hårstråt var ute, i bådas fall. Min stackars kille hade gått o kring med omlindad snopp i åtskilliga dagar. Det var när jag insåg att att han lindade om kompresser med klorhexidinsprit (och han var sjuksköterska!!!) som jag företog en närmare inspektion och upptäckte håret. Bara klorhexidinspriten måste ju ha orsakat plågor. Urrrk. 🥶
#0: Nej jag har aldrig haft ngr som helst problem av att våra valpar/hundar velat ligga i sängen..
Alla våra valpar har börjat sova i sängen, men sen har dom flesta av dom börjat röra sig under natten, efter dom blivit äldre/vuxna och bytt plats i sovrummet eller i huset, under natten.
Så dom kan mycket väl ändra uppfattning om var dom vill sova, eller tycker det är bekvämt att sova..när dom blir äldre eller att många hundar kan tycka att det blir för varmt att ligga för länge i sängen-är ju vanligt..
Det enda negativa jag kan komma på är väl
Att det kan bli lite väl varmt för oss människor också på sommaren ibland…😊
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
Mina sover alltid i sängen. Det blir lite trångt med annars är det mest fördelar 😉
Vår labbe sover med oss om hon vill. Helst på kudden eller i knävecken. Blir hon för varm lägger hon sig på golvet 😊
Blir jag för varm säger jag att hon får lägga sig på golvet och hon lyssnar. Men när jag vaknar sen har hon smugit upp i sängen igen 😉
/Fia ☁️