Jakthundar lider i Spanien
Varje år dör massor av hundar i Spanien. De lider något extremt. Jakthundarna.
"Traditionellt dödas hundarna genom att hänga dem på så sätt att baktassarna nätt och jämnt når marken. Det kan ta upp till sex dagar innan hunden dör, och metoden förorsakar hunden åtskilligt mycket smärta och ångest. Andra traditionella sätt att mörda hundarna är att kasta dem i övergivna brunnar och täcka dem med brinnande ved, stena hundarna till döds eller bränna dem levande. Jägarna tror att ju mera hundarna lider, desto bättre kommer den kommande jaktsäsongen att bli."
I februari 2023 infördes en ny djurskyddslag i Spanien, men jakthundar skyddas inte av den!!! Det måste uppmärksammas och andra länder måste reagera för att detta ska få ett slut!
Här kan ni läsa om vansinnet https://www.galgoamigo.com/spansk-galgo.html
Mitt hjärta blöder för dom allihop.

60000 per år!! Hade ingen aning om denna idiotin. Hur kan man ens tro att ju mer ens hund lider desto bättre jaktsäsong? Det är så sjukt så det borde ju ge fängelsestraff. Blir helt förstörd av sånt här.
#1: Precis. Istället ändras djurskyddslagen, men jakhundarna är undantagna :(
#0: Jag blir så fruktansvärt arg och ledsen av sånt här, det där är ju bara ren vansinne!
Jag var med i en petition grupp-mot djurplågeri, för ett tag sen på FB under ca 1 år-sen pallade jag inte se eländet mer utan att drömma mardrömmar varenda natt!😱
Men vi skrev på petitions/listor mot djurplågeri och speciellt mot tortyren i Kina som inträffar varje år under "the Yulin-festival", då tusentals valpar och kidnappade hundar blir torterade till döds Varje Dag! På ett så grymt sätt som möjligt..😭
För i Kina så tror en del av befolkningen att man får bättre sexliv? om man äter en hund som blivit torterad länge till döds?
Jag visste däremot inte om "tron" vissa har i Spanien, men det är lika grymt det..
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
Vidrigt!😭😭😭
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Ja, det där är vidrigt. Jag såg en film om det för några år sedan. De straffar alltså hundarna om jakten går dåligt. En annan metod var att släpa dem efter bilar tills det bara var slamsor kvar.
Helt sjukt!
Fy fan vad vidrigt 😭