Visar tänder, klapprar och viftar på svansen
I helgen fick vår hund träffa får för första gången. Fyra stycken, som inte är vana vid hundar, men alla fyra var väldigt nyfikna och kom direkt fram och hälsade. Vår hund verkade så överlyckligt exalterad, viftade på hela kroppen, tryckte ner överkroppen lite på sidan som om hon visade sig underlägsen, visade tänder, fnös, sprang fram och tillbaka. Det var liksom som om hon visade alla känslor på samma gång.
Jag har bara haft henne i två veckor. Hon är en omplacering från Spanien, så jag vet inte mycket av hennes bakgrund. Organisationen tror att det finns Spansk vattenhund i henne. Men jag vet inte mer vilka raser som kan finnas i henne.
Vad skulle ni säga om reaktionen? Tror ni att min tolkning stämmer? Att hon blev väldigt glad över att träffa dem? Det var som om hon träffade en gammal väl och inte riktigt kunde dölja sig glädje.
Jag bifogar en bild från filmen. Lite svårtolkat kanske, men det är precis när hon viftar på svansen med rumpan i luften.
#0: Det låter som om att hon visade olika sk Lekinviter…Det kan vara allt från "lekmorr" (eller andra ljud) viftande på svans/kropp och "lekbugning"
Hundar kan även ibland nästan bli lite "frustrerade" över att andra djur inte förstår att hunden bara vill leka..
Och det ser ut som om hon gör en lekinvit eller lekbugning på bilden också..
Så din tolkning stämmer nog ganska bra, din hund ville nog bara leka med fåren, men fåren ville inte leka med henne.😄
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
Jag tolkar hennes beteende som en tydlig lekinvit. 🙂