Hundar iFokus

Hundar

Etikettträning-och-inlärning
Läst 108 ggr
homesick2018
2023-08-27 21:23
0

Lösgående

Hur ska man kunna lära hunden att gå lös om den lyssnar perfekt med långlina på men utan skiter den fullständigt i en?

Draken
2023-08-28 09:13
1

Träna, träna ,träna 😉

Lär hunden att den får gotta eller leksak, vilket fungerar bäst på din hund, om den kommer när du ropar.

Hur gammal är den ? Der är inbte alla hundar som kan gå lösa. Min ena tappar öronen totalt när han är lös, och jag har inte lyckats träna bort det. Han blev 3 nu i februari.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

homesick2018
2023-08-28 11:42
0

#1: ett år.

Draken
2023-08-28 12:59
0

Han/hon är fortfarande ung, så ge inte upp. Försök träna inkallning, och när hunden kommer så beröm jättemycket med godis, leksak eller annat som din hund verkligen tycker om.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Heddiz
2023-08-28 21:18
0

#0: Jag säger det samma som #1:…det är bara att träna, träna och träna med riktigt positiva belöningar.😊

Ett annat tips är att du kan ju fundera på vad är det som gör att hunden lyssnar i långlina, men inte utan?

Det kan faktiskt bero på hur du beter dig och låter när du VET att hunden är kopplad, jämfört när den inte är kopplad.

Kanske låter du mer bestämd när hunden har lina på sig och det behövs inte så stor skillnad i rösten för att hunden ska höra när du är osäker.

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

Karmatarerskanise
2023-08-29 03:04
0

Lätt lina som inte låter något. Först håller du i den så hon känner det. Efter ett tag går du fram och låtsas släppa henne från kopplet, men låter det sitta kvar.du går bakom hon ser att du inte håller henne. Börjar hon sticka iväg då utan tillåtelse så ställer du dig på linan. Släpper när hon brutit beteendet. Och då kör man på till dom verkar tro att det tar stopp om jag inte lyssnar på mattehusse även när jag är lös, och rusningar minskar

Vet att vissa har halsband som vibrerar. Börjar hunden göra fel trycker ägaren så hunden får rn vibration vid strupen som är menat att få hunden ut ur sinnestillståndet som inte är tillåtet. Verkar fock som de flesta hundar vänjer sig fort vid vibrationen och slutar bry sig om det.