Hundar iFokus

Hundar

Etiketterövrigthälsafästingfråga
Läst 140 ggr
Niross
0

Fästing? Vårta?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Hej! Skulle kolla igenom om min hund hade fästingar idag och såg detta. Vågar inte riktigt dra bort det om det skulle vara hud men vill heller inte låta en fästing sitta. Vad kan det vara?

Sindri
1

Jag tycker inte det ser ut som en fästing. Den har en slät kropp som till en början är rätt platt. Man kan röra själva kroppen upp och ned. Vartefter fästingen suger blod sväller kroppen. Du får hålla koll.
Har du inget förstoringsglas? Då ser du bättre.

Niross
0

#1: okej, tack för svar. Jag får hålla koll. Har inte sett detta innan på magen.
Jo får kolla med förstoringsglas. Är orolig för att det kan vara något annat men han verkar inte ha ont av det.

Karmatarerskanise
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ser 2 möjliga fästingar, och 2 ben på den stora.

hemul
0

Ser inte på bilden, men skulle just säga det, titta efter BEN! Titta med ett förstoringsglas.

Och fästingar är hårda när de är små, innan de svullnar av blod. Känns absolut inte som en mjuk vårta. Mer som en skalbagge.

Är det möjligen en bröstvårta där imitten? Uppförstorat tycker jag det ser ut som det med en fästing på varje sida.

• Redigerat 2023-08-08 04:08 av hemul
Draken
0

Jättesvårt att se. Den stora i mitten ser inte riktigt ut som en fästing, men det kan finnas fästingar på vardera sidan.

Skarp lampa och förstoringsglas skulle jag använda mig av.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Tintaglia1
0

Tycker det ser ut som en inåtväxt bröstvårta.

molam
1

Är det en tik? äldre tik? tycker nästan det ser ut som en bröstvårta på en äldre tik, ser ingenting, som i min mening ser ut som en fästing, utan snarare en bröstvårta med "skruffs" runt

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus