hur introducera en hundvalp för katter?
Om en vecka ungefär så får vi hit den sötaste hundvalpen i hela världen…. han är van vid katter men mina katter är inte van vid hund…. hur gör jag för att det ska gå så smidigt som möjligt?…
en följdfråga: gillar inte hundar kattbajs?…. hur ser man till att katterna kan ha sin toa ifred för en liten hungrig vovve?….
tackar på förhand…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

stänger dörren till toaletten tills du fått valpen att inte intressera sig för kattskit, förmodar att du har kattlådan på toa.

stäng av ett rum med grind eller kompostgaller så att katterna kan smita ifrån vovven om det blir för mkt
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Vi har en kattlucka in till toa.
när vi fick hem aramis så kom katten ut på gården för att kolla vad som stod på, sen satte jag mig bredvid dom och klappade båda samtidigt, tänkte väl att det kanske får dom att förstå att den andre är okej. det har funkat bra efter det, katten har sina ställen där han får vara ifred och kattskiten får vara ifred, de gånger hunden varit in till toan har vi sagt nej och tagit ut honom därifrån, tog inte så länge för honom att förstå att det var fel.

Om du har kattlådan på toaletten så kan du skaffa en dörrspärr som håller dörren öppen så pass så katten tar sig in och ut. Nu vet inte jag vilken ras det är på hunden du får hem och hur gamla dina katter är eller hur du bor….en katt har ju större chans att ta sig undan när den är äldre. Och att hundar gillar kattbajs är alldeles riktigt iaf har alla mina gärna gått ditt om dom fått en chans.
Jag hade kissen uppe på bordet i början, hade hans mat där och allting. När han själv var redo fick han hoppa ner.. ecko (hunden) var lite avis i början när jag kela med honom och när kissen hoppa ner sprang ecko eftersom som en skottspole. De gör han iof fortfarande ibland. Men de är liksom lek!
Bara dem får vänja sig i deras egen takt så går de bra.. tvinga inte ihop dem:) Tillslut vart de jätte bra här och dem leker och myser.
Kattskit älskar ecko med, jag köpte kattlåda med tak. Och varenda gång han närmar sig öppningen säger jag "nej".. så han fattar nu.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Jag har kattlåda med tak som står med öppningen in mot väggen, inte kloss intill men bara så pass att katten kan ta sig in. Har den i hörnan under vasken så den inte går att putta fram av en sugen hund… Kattsand med klumpbildande förmåga är dessutom farligt för en hund att få i sig.
#6 läskig bild.. ser ut som de växt ihop… :)
jag lät bara katterna vara. oftast förstår en hundvalp att den inte ska gå fram när en katt fräser i ordentligt… lillkatten på 6 månader accepterade åskar omedelbart medan storkatten på 3 år fortfarande är lite reserverad o säjer ifrån när åskar blir alltför närgången…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner