Hjälp- OPERERAT Navelbråck
Hej! Nu känner jag mig ledsen o vet inte hur jag ska tänka. Min hund har haft ett navelbråck sen hon var valp. Kastrerades efter hennes första löp, och då tog den veterinären bort bråcket när hon ändå var öppen. Efter cirka 2 år gick det upp igen. Blev större o större.
I onsdags märkte jag att hon hade ont. Det slutade med akut operation i torsdags.
Nu till problemet - jag märker REDAN att det läcker ut fett i bråcket. Så uppenbarligen om det är fett som jag tror, så lyckades ju INTE operationen.
Jag blir så trött på detta, mest orolig för vad händer nu? Hon är ju ny opererad så detta är ju ingen liten sak. Ska det åtgärdas igen? Jag betalade 7500:- för operationen. Man har väl heller ingen "garanti" på att en operation ska fungera?
Blir så orolig o ledsen. Det var HEMSKT när det blev akut. Ska detta nu börja om. Vad gör jag?
- Redigerat 2023-07-10 13:05 av Mojma
Vad säger veterinären?
Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
#2: Så jobbigt för er. Har aldrig haft hund med block, så jag kan knte tillföra något. Men jag hoppas någon annan här kan. Och håller tummarna för er.
Har haft navelbråck på ett par hundar genom åren, men det har inte behövt opereras. Min veterinär sa att de inte gärna opererar om hunden inte har uppenbarliga problem eller smärta av bråcket.
Vet dock inte hur andra veterinärer resonerar, har inte kollat det.