Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 860 ggr
Pia
0

Får-stöld

Hörde ni om de där idioterna som stal ett får i Stockholmstrakten och bussade sina kamphundar på den stackaren? Man blir ju helt vansinnigt arg och upprörd:(( Det var så trevligt - inte - att få se det stackars döda fåret på TV när man åt frukost…

Den totala bristen på empati är skrämmande… Vad gör man egentligen åt sådant beteende och tillgängligheten till hundar för dylika vedervärdiga typer?

Faxlin
0

Ja, det är direkt vidrigt. Vad man gör åt det kan jag tyvärr inte svara på. Hoppas på att någon sett något, så att personerna åker fast. Sedan tycker jag att det ska vara hårdare staff på att man använder sin hund som vapen.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jenka
0

Ja det är verkligen hemsk.. Och dom som hetsade en stackars älg på tunnelbane spåret, den hamna på en elskena och fick skjutas :/.. Hur bara kan man göra nåt sånt?

Pia
0

Fy f-n det hade jag inte hört om, älgen, människor är hemska…:(

Jenka
0

Hände tydligen i vårberg. Vilket också gjorde att det blev värst förseningarna mot norsborg.. Usch, stackars älg, fattar verkligen inte vad vissa människor tänker ibland, hur kommer man bara på iden? Verkligen vidrigt..

Faxlin
0

Såg på anmila planet om en katt som djurpoliserna hämtade in. Den 14 åriga pojekn i familjen som ägde katten hade bundit den efter cyckeln sedan hällt tändvätska på den och tänt på. Hur sjuk kan man bli?
Jag mår illa av djurplågeri, men tvingar mig själv att titta ändå. Undrar varför man gör det. Antagligen för att påminna sig själv om att det är mycket ondska i världen, för ren skär ondska är det när man behandlar djur på detta sätt.

Audiatur et altera pars

KerstinP
0

Usch och fy på de galna människorna som kan plåga stackars oskyldiga djur. De skulle straffas likadant som de djuren de plågat. Jag blir så förb…d och ledsen när jag hör om sånt här.

Faxlin
0

Där ligger USA lite längre fram än oss i alla fall. För där får du ju faktiskt fängelse av det i alla fall. Vad händer i Sverige? Ingenting, jo man kan få djurförbud.

Audiatur et altera pars

KerstinP
0

Det är inte mycket som är bra i USA och som kommer hit men det var bra hoppas Sverige tar åt sig det också då.