Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1051 ggr
Velsan
0

Dyrt med kurser!

Satt å kollade lite olika kurser hos olika hundföreningar, och herregud vad dyrt det är!! Över 1000 kr för 6 tillfällen! Bara vanliga kurser. När jag gick alla kurser med mina gamla hundar kostade det 500 kr för 7 tillfällen. Halva priset. Vilken tur att jag inte behöver gå fler kurser :P Men förstår att det är många som skippar att gå på dem :P

Vill man gå flera kurser blir det ju väldigt dyrt. Förstår att det är för att de lägger ner sin tid och att det ingår teori, och att det säkert är att rimligt pris på jobbet de lägger ner. Men är iaf för dyrt för att jag ska investera i en kurs,Såvida det inte är nått jag inte kan träna själv.

Starfall
0

Shit vad dyrt! Förvånad

När jag gick valpkurs med Frankie kostade det 350 kr för 10 tillfällen. Juniorkursen och alla fortsättningskurser kostar 500 kr för 10 tillfällen. Utöver dessa tillfällen anordnades saker som tex spårningsträning och en kväll  om hundskötsel där veterinär föreläste om hur man sköter sin hund på bästa sätt.

Om någon undrar vart detta var: Vetlanda SBK

Förstår inte varför det kan vara så dyrt på vissa ställen?

Kramar/Carro

Velsan
0

Mm jag gick på Knivsta BK, som ändå är en rätt känd klubb. Förstår inte riktigt vad de andra ställena gör för nått annorlunda som vill ha mer än dubbelt så mycket betalt :P

angstorpet
0

Hej!

Jag är instruktör på Törebodabrukshundklubb och där tar vi 400 kr/ 8 ggr + medlemskap i SBK 300 kr (som betalas en gång per år).

Malin S*Ängstorpets

Velsan
0

Ja du ser, det lät ju mer rimligt :) Å visst har ni samma innehåll som en kurs på 6 tillfällen som kostar 1300? ;)

angstorpet
0

# 4 Ja givetvis försöker vi att lära ut så mycket som det är möjligt. Innehållet varierar ju beroende på om det är en valpkurs, grundkurs eller rent av en rallylydnadskurs man går, men man ska som kursdeltagar ha valuta för sina pengar tycker jag.

Malin S*Ängstorpets NFO

Nore
0

Jag har hållt viltspårkursser idielt, med ett skälvkostnadspris på blod o skank, inte långt från Töreboda.

NORE

Benjy
0

på tyresö hundungdom där jag är ordförande kostar det 700 kr för 8 tillfällen. Cool

Jag har betalat 1000 kr för 5 gånger och 1600 :- för en helg. Det är dyyyrt

Karmatarerskanise
0

vi betalde 1000kr för 10ggr

[Malin3033]
0

Jag går på olika klubbar med väääääldigt olika priser. Valpkurserna var på 6 tillfällen. Alltså, kurserna hette valpkurs 1, valpkurs 2 och valpkurs 3. alla 3 kurser var på 6 tillfällen + teori (per kurs, ej sammanlagt). Det värsta var priset. 1000kr kursen! så sammanlagt blev det 3000kr!! Men kurserna är oootroligt bra och jag ville ju det bästa för valpen. men så mycket ska det inte behöva kosta. valpkurs 1 var grundläggande. positiv träning, sitt ligg osv. följsamhet m.m. m.m. 2:an hade jag inte ens behövt gått, det var koppelträning alla 6 tillfällen. och Ronja kunde ju redan gå i koppel? 3:an var "lös bland andra hundar", den tyckte jag avr bäst eftersonm jag ska hålla på mycket med agility och lydnad. men tänker knappast gå agility kurserna och lydnadskurserna där, det får bli på strängnäs lokala kennelklubb istället där dem tar 300kr för 6 agility tillfällen!