Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 481 ggr
Susan-J
0

Blir så irriterad!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vet ej om jag sätter denna i rätt grupp nu.

Det är såhär att jag och mamma går ner med hundarna till mataffären då jag skulle snabbt in och handla. Sen när vi går hemåt igen så hör Tess sirener från polisbil och hon skäller och ylar. Albin skällde på henne och jag sa tyst och vi började gå hemåt igen. Men då kommer det en gubbe och frågar om han får ställa en fråga. Jag sa det visst. Sen börjar han gå emot Albin och mig och jag säger att han ska sluta men han går emot och säger att jag är dum i huvudet och jag ska avlivia min hund. (Albin) Albin ser att jag börjar bli orolig och jag får tillbaka blickar på det min granne har gjort och han skäller och så vi backar minst 30 meter innan gubben stannar. Jag säger det att jag håller på att träna honom och du förstör honom mer med att komma så som du gör. Han bara du orkar inte äns hålla din hund ju. Jag sa det ja visst då skulle jag inte orka backa med honom och en matkasse på 5 kg. Sen rabbla han upp att sån hund som min har bitit så han va tvungen att avliva hans hund. Då när vi stått och typ snackat i 5 minuter så kommer han emot oss igen och jag sa det lägg av nån gång låt oss vara. Men han sa det att han skiter i vad jag sa. Han sa att han skulle få bort alla såna hundar som min.

Blir så förbannad. Varför bara gå emot så? Varför inte lyssna på hundägaren? Alltså nån gång får det väl vara nog. Jag vet att jag skulle inte ha blivit orolig/rädd. Men jag försökte att blåsa bort tankarna men ändå kom dom. Nån annan som varit med om liknande?

nobsan
0

Jag har inte varit med om något liknande, tack och lov. Vad har du för ras? Är det pittbull blandning? Det kan vara så att han försökte provocera fram något bråk. Och sen sätta dit dej för något. Han verkar ju inte helt frisk. Hoppas allt gick bra för dej och att du slipper mer av honom.

nobsan
0

Du, jag brukar alltid kolla bilden innan. Sorry. Det lät ju som att han fattat agg till en ras och det brukar tyvärr vara just den jag frågade om.

Susan-J
0

Albin är rottweiler, schäfer, Siberian Husky och Groenendeal. Så han ser så vänlig ut. Jora allt gick bra men Albin gick på spända tassar hela vägen hem. Kunde inte få honom att lungna ner sig.

Rommel
0

Men herrejisses. Den människan verkar ju rent sjuk. En frisk person gör inte sådan där saker.

Kan han ha varit påverkad av något? De kan ju få för sig saker som inte stämmer med verkligheten.

Susan-J
0

Jo då han va helt klar i huvudet tyckte jag ialla fall.

nobsan
0

Det tråkiga med en sådan situation är ju att hunden kan bli så orolig varje gång den ser någon komma emot honom, att han börjar skälla och bråka pga att han är rädd.

Susan-J
0

#6 Jo men detta har tyvärr hänt nu 3 gånger första gången då var han 4-6 månader. 2:a gången var han 2 ½ år gammal och så nu det är hemskt. Det har ju även satt sina spår i hans huvud men som sagt vi jobbar bort det men när nåt sånt här händer så blir det bara värre. Är så trött på folk och när jag försöker så blir det bra tills nästa gång det händer. Vi börjar om från ruta ett varje gång. Men som sagt hålla ut och kämpa vidare. Man gör ju allt för sin hund och han sviker inte från min sida då sviker inte jag från hans sida. Han är ju mitt allt och det är värt att kämpa för. Men detta får inte hända igen.

SaraC
0

Vilken idiot, rent ut sagt. Strunta i sådana typer och be dem gå därifrån!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

ingann
0

kommer han igen kan du prova med att "hota" anmäla honom för trakasserier…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

AnneN
0

Om det händer igen tycker jag du ska plocka fram mobilen och direkt ringa och anmäla han för trakaserier

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Susan-J
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#8 Jo jag vet försöker undvika såna där situationer då det är jobbigt för Albin. Men bad honom gå därifrån ett antal gånger men inte då gick ju han emot mig och Albin. Ledsen

#9 Jo en kompis till mig sa det också.

#10 Jo och sen så dom får även höra igenom telefonen att det är verkligen på riktigt.

Men jag tycker inte att Albin handlade fel då han va hotfull som gick emot oss med en väldigt konstig hållning på kroppen samt att han hade en konstig röst. Men fan vågar knappt gå bland folk längre. Vill inte utsätta Albin för mera lidande.

AnneN
0

Albin reagerade på helt rätt sätt, det är gubben som gjorde helt fel

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

bastard
0

Meh.. Det finns då folk till allt, tyvärr!! Hunden gjorde inget fel alls.

nobsan
0

Anmäl honom direkt när han gör så igen Ha mobilen beredd. Det kanske får honom att inse att han gått över gränsen. Det är bra om det finns papper på det här. En vacker dag går han för långt och din hund går till attack, då kommer du få stå för följderna. Men finns det då tidigare anmälan att gubben beter sej hotfullt så kan du klara dej. Tycker synd om dej att du ska drabbas av sån här person. Han är garanterat psykiskt sjuk.

Susan-J
0

#13 Jo det finns ju det tyvärr.

#14 Jo nästa gång så ska jag se till att vara som sagt förberädd man vet ju inte om detta händer igen men då jag helst inte vill att detta ska hända igen. Jo hoppas att han söker hjälp.