Behöver akut råd!
Min hund har spytt 3 gånger imorse och under dagen varit allmänt låg och gnällig. nu ikväll och hela natten har han slickat sig maniskt på pungen och den är nu helt illröd samt att han kliar sig en del på huvudet och upptäckt en del bulor i huvudet nu som inte fanns där igår. Har firstvet möte första lediga tid vid 06.
Vad sa first vet?
Jag hade åkt in till veterinären fortast snarast
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Boka tid till en veterinär idag, så får de kolla på det
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Spy och klåda är 2 tydliga tecken på allergi, har han fått nått annorlunda på senaste? bytt mat? bytt recept på maten? även knölarna kan vara tecken på allergi, hur gammal är han? första våren?
Oavsett så är vet en bra ide
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
#1: FirstVet sa att de kan va nässelutslag, men att veterinär behöver kolla på det. Andra veterinärer jag pratat med har sagt det kan vara pungvred. Har en akut tid vid 16- tiden
#3: ja han är allergisk överlag. Han äter bara sitt foder mush o inget annat. Men gissar att han fått i sig något mer. Veterinär misstänker att de kan vara pungvred med har en akut tid vid 16- tiden
#2: har gjort det
#5 misstänkte det när jag såg att det var nån typ av bullhund (dom har ofta problem med allergier) hoppas att det inte är pungvred, men om det är det så är det ju åtminstone lätt att åtgärda, bara några snipp så kan man även förebygga det

#8 men herre gud, ja verkligen, och kanske även sprutor emot allergier eller nått sånt, turlight nog så är det ju många äldre inlägg också
Håller med övriga. Gör en ordentlig utredning. Mycket troligt att det är allergier.