Bonnie :'(
Nu e det snart 3 månadersen hon avlivades :'( Hur ska man kunna klara det nya året utan henne?? Fick henne när jag var 6år gammal har haft henne i 8hela år. Varje månad den sjätte lägger jag en ros på graven och sätter ut en lykta.
En morgon hände det något konstigt klockan var 6 och det var bara jag vaken vår hund Ariel låg och sov i hallen. Vi har 2 grindar från köket en till finrummet och en tv rummet Bonnie brukade putta på grinden när hon vill in i något rum så det började låta när den smällde i väggen, då när jag satt på kökssoffan började den ena grinden åka fram och tillbaka så det började låta. jag tror inte på spöken eller andar eller sånt men det var konstigt.

nu hade jag precis torkat veck tårarna men så tittade jag på bilden och nu rinner dom igen.
*kramar* Förstår det är jobbigt :( De är ju så betydelsefulla i ens liv. Hon kanske är och hälsar på? Så ni vet att hon mår bra :)
Åååå gumman.. Förstår hur jobbigt det är! Miste min älskade katt Simba för 1,5 månad sedan och tänder ett gravjus en gång i veckan åt honom… Det känns mycket lättare då…
Även om ens älskling inte längre vandrar på denna jord finns de själsligt med oss. Jag tror att det var Bonnie som hälsade på dig den där morgonen.
När våra djur lämnar oss kroppsligt kommer dem till regnbågens bro. Här kan de springa lyckliga och fria och har det bra. De blir friska från sjukdomar och helade från skador. Här vid regnbågens bro kan de leva och ha det bra , tills de en dag får syn på sin älskade matte eller husse som de en gång varit tvungna att lämna kvar. När man då förenas med sin vän gör man det för evigt och vandrar tillsammans in i himlen.
(Detta är lite utav berättelsen om regnbågens bro)
Tröstkramar//Carro
Detta är filmen om regnbågens bro, denna tittar jag på när saknaden efter ett älskat djur känns för tung. Den är tröstande, men samtidigt rörande. Man gråter lätt till den… Du kan kolla på den om du känner du orkar det just nu. Men efteråt känns det bättre. Du kanske redan sett den…

jag har aldrig sett den men nu har jag. en hund kan vara någons bästa vänn eller hur? och om ens hund var någons bästa vän så betyder inte det att man inte kan ha fler bästa vänner?

om jag säger att bonnie var min bästa vän i 8hela år. så tror folk att jag inte har fler vänner, men det är ju absolut inte sant.
Klart de kan vara ens bästa vänner trots att man har fler vänner. Mina djur är mina bästa vänner på ett helt annat sätt än människor jag känner.
Miss_Miley,, Det finns folk som inte förstår att vänskapsbandet mellan människa och hund kan vara så starkt. Det är oftast personer som inte har/haft några djur eller som själva inte byggt upp ett så starkt band.
Min allra bästa vän någonsin var, och ÄR, min älskade katt Kitty. Jag kan inte jämföra djur med människor, det är helt olika saker. Lika underbara men på helt olika sätt. Kitty var under de 3 år hon levde det bästa som hänt mig, det var under dessa 3 år jag hade det så jobbigt i skolan, och Kitty fanns alltid där för mig när jag kom hem varje dag.
Jag har fler bästa vänner, människor. Även om Kitty var min bästa vän så har jag ju fler. Så visst kan man ha fler än 1 bästa vän.
Kramar/Carro

#6 Det är inget konstigt med att du såg grinden röra sej. Jag hör ofta djud från tassar över golvet. Ibland kan jag svära på att jag ser skuggan av min första hund. Jag tror dom kommer och tittar till oss ibland. Trösta dej med det. Det är alltid fruktansvärt när bästa vännen går bort. Du kommer aldrig att glömma henne, men det kommer kännas bättre och bättre ju längre tiden går.

#10 det tycker jag inte alls är underligt eller konstigt
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!