Hundar iFokus

Hundar

Etiketter: hälsamaltipoopromenad
Läst 261 ggr
[_.djur.vän._]
0

Hur lång ska promenaden vara?

Hejsan!
Hur lång ska varje promenad vara för en 3 månader gammal maltipoo valp?

Fridaaaa
2

Finns inga "ska".

En sån liten valp ska inte gå motionspromenader, utan "strosaruntpromenader" och för miljöträning. Skillnad om man går 2 km tempo eller 2 km i sakta mak.

Min hund gick mycket i långlina, och jag gick i långsamt tempo.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Draken
0

#0: Låt honom strosa runt, gärna i långlina. Du behöver egentligen inte gå några promenader alls, eller också väldigt sakta peomenadtakt.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Fridaaaa
4

#2 Promenader är dock viktigt för att miljöträna, och bygga upp kroppen.
Sedan skillnad på promenad och promenad, beror helt på vad man gör men blir fel att säga att man inte behöver gå promenader, för det behöver även valpar

Draken
0

#3: Jo självklart behöver även valpar promenader, men inte från början. Mina har fått strosat runt i långlina eller lös tills de har varit kring 4 månader, då har jag börjat med små korta promenader, sen ökat på eftersom.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Fridaaaa
0

#4 Att strosa runt i långlina eller lös är också promenader, om det inte är på tomten/inhägnat eller liknande :)

Draken
0

De har strosat runt på baksidan. Jag har hållit i linan, inte gått någonstans

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

flocken
2

Sigge var med mig o dagishundarna i skogen från att han var 12 v.. hade med en väska till honom som han fick sitta I när han ville.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

reverse
2

Finns ingen klocka eller distans att ställa. Var inte rädd för att gå ut med en frisk valp.

//Lina