Aldrig den rasen #2 .....
Gamla tråden har väckts igen, men jag tycker det är bättre att starta en ny tråd i ämnet, då den gamla startades i 2015.
Den gamla hittar ni HÄR
Alla har vi väl raser som vi säger att …aldrig i livet, absolut inte den rasen någonsin.
Ibland blir det inte riktigt så 😉
Har ni någon ras som ni sagt NEJ till men någon indvid har andrat dig?
Skriv gärna varför?
Aldrig Chihuhahua. De skäller, gör utfall, skakar och det går inte att visats utomhus med dem, de är rädda för sin egen skugga och allt annat . Otrevlig. bjäbbig och bitig.
Sa jag då ……..Nu har jag två 😊🙈. De har aldrig sett insidan på en väska, jag har med dem i både skog och mark samt stadsmiljö. Bägge två älskar att jobba, men de kan lika gärna ligga i soffan och mysa flera timmar om så var.
Skälliga …Ja den ena är hemsk , den andra skäller ytterst sällan, men han kan bli reaktiv i hundmöten.
- Redigerat 2023-03-15 10:58 av Draken
Aldrig bordercollie
Nu har jag sigge 75%bc 25% aussie
Den bästa hunden jag haft o kommer nog aldrig gå ifrån vallhund nu
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Nej inte här. Skaffade däremot en blandas med schäfer/newfoundland som blev aldrig mer 😅
Mamma har alltid sagt "aldrig pudel" men nu har vi en mellanpudel som hon älskar. Innan labben sa hon "aldrig svart hund" och det blev en svart labbe och nu en svart Pudel så man ska aldrig säga aldrig!
Har en del "aldrig" raser men de flesta av dem är det pga hälsoskäl så skulle inte skaffa mig en sådan frivilligt (känns lite dumt att köpa sig problem).
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Jag fick ju träffa en kompis till dotterns Chi korsning. En hane på fyra år som var korsning mellan jack Russel och Chihuahua. Världens underbaraste hund. Hon löpte sedan renrasig Chihuahua och "lurade" in dottern på rasen. Sen var det ju kört då 😊
Väldigt många tror att Chihuahua är en "tanthund" som tillbringar större delen av sitt liv i en väska eller ficka. Men så är det då absolut inte med mina. De är riktiga "arbetsmaskiner" och följer med i stort sett överallt utomhus. De älskar att spåra och att gå långa promenader i skog och mark.

Eddie som bär skulden till att jag idag sitter med två egna vavvor 😊