Preppad mat i Malmö
Det har tydligen pågått flera år, men har eskalerat på sistone. I måndags kom det in 7 anmälningar, bara på en dag alltså.
Bullar och kött preppde med glas, spik, häftstift, metallbitar eller gift verkar vara grejen.
Nu har hundägarna tydligen bildat nån slags medborgargarde för att försöka spåra förövarna.
Betalvägg förstås.
https://www.dn.se/sverige/privatspanande-hundagare-gar-samman-for-att-losa-de-mystiska-hundattackerna-i-malmo/
I perioder verkar det vara jättemycket sånt, sen lugnar det sig ett tag sen är det igång igen. Kompisen bor i Malmö och har stenkoll på vovven när de är ute.
#0: Vi har problem här mellan varven också. Förgiftat kött, korv med rakblad eller glasskärvor eller andra godsaker för en hund som är preppat och kan bli dödligt.
Nu har det dock varit lugnt ett tag.
Och nu i Tierp. Hund plockade upp stor köttbulle med 4 cm långa spikar i.
"– Duno är fortfarande liten och rädd för mycket, tur nog åkte en cyklist förbi, hon blev rädd och släppte köttbullen, säger Elisabeth"
- Redigerat 2023-01-20 20:11 av hemul
Blev lite irriterad när det tog upp detta på lokalradion idag (Uppland). De hade tagit dit nån veterinär som upplysta om att det var "bättre" när spikar och annan metall användes för det är lätt att upptäcka på röntgen. Jämfört med glas, antar jag då. Gift var också svårt. Tyckte det var lite onödigt att upplysa de som inte redan vet om detta. Nu går väl idioterna över till glas.
#4: Vilken urbota dum idiotkommentar 🤬 Hur tänkte veterinären där 🤬
Jag trodde fört du menade MIN kommentar och gjorde mig beredd till försvar! Sen läste jag andra meningen. 😂
- Redigerat 2023-01-25 13:22 av hemul
#6: 🤣 Tur att du läste den andra kommentaren också 🤣🙈