Hundar iFokus

Hundar

Etiketterhälsahund
Läst 209 ggr
henrik alp
0

hund skada

min vän gjorde så min hund blev skadad och nu behöver gå på rehabilitering, denna skada var inte mitt fel, kan jag kräva att hon ska betala för kostnaderna ?

Maria
0

Är skadan t.ex polisanmäld?

/Maria

Nephi
0

Beror väl lite på vad som hände, hur och när 😅

Vet inte om vissa försäkringsbolag har rådgivare för sånt här?

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

Alexxiis
0

Eftersom du inte beskriver händelseförloppet är det svårt att uttala sig.

Tänker spontant att om skadan uppstått till följd av oaktsamhet (eller om det gjorts med avsikt) har du chans att få ersättning.

Vänd dig till de bolag hunden är försäkrad i och fråga, misstänker att de kommer be dig upprätta en polisanmälan.

Uppdatera gärna här när du fått svar, lycka till!

Draken
0

Svårt att sä'ga när man inte vet vad som hände.

Men som flera andra skriver, uppkom skadan pga oaktsamhet eller med flit, så borde du ha rätt att få ersättning av försäkringsbolaget

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

hemul
0

Borde försäkringen inte täcka skador oavsett?

Men frågan är ju om kompisen ska betala. Det kan nog bli lite värre. Men berätta vad som hände.

molam
0

Hur gjorde din vän så att hunden blev skadad? hade du lånat ut hunden och den kom till skada? Skadades den i ditt hushåll? skadade dennes djur din hund osv?

Försäkringar ska täcka en skada, även rehab, tror rehab brukar ingå i "medicinersättningen" men osäker få mina hundar inte skadat sig såpass att dom behöver rehab (ena hunden går däremot på vattentramp pga medfödda defekter, men det kommer ur min egen ficka)

Har din väns djur skadat din hund så ska det däremot gå på deras försäkring, bortsett från det kan du inte tvinga nån att betala för det om du inte tar det vidare (polis domstol osv).

Men bortsett från detta så är det bästa du kan göra att hålla din "vän" borta från din hund i fortsättningen

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Alexxiis
0

Hur har det gått? Fick du någon ersättning?