Hundar iFokus

Hundar

Läst 96 ggr
Pansargunnar
1

Att ha 2st Staffar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Har idag en Staffe på 3 år som är världens goaste! Jag har alltid velat ha hund hela mitt liv, men hade aldrig riktigt möjligheten, tills jag blev sjukskriven i 9 månader, redan efter första veckan tog jag möjligheten och hittade en bra kennel… Jobbade dag o natt för att få en vältränad och lydig vovve, vi va ute 4-6 timmar om dagen, och idag är han världens bästa hund… Nu är jag sambo, och vi bor i ett radhus med trädgård, och både jag o tjejen har pratat mycket om att skaffa en till, antingen en staffe till eller en Staffordshire Bull Terrier… Tror det hade varit bra för vår hund och för det hade varit mysigt såklart! Men med tanke på jag hade så mycket tid o ge min hund i valpstadiet och att han blev så himla go och lydig på alla sätt, undrar jag hur ni andra har gjort?

Jag tänkte kanske om jag och min sambo hade tagit semester efter varandra, så kanske 6-8 veckor i sträck, hade vi varit hemma konstant med valpen, med konstant träning och förutsättning att valpen och vår hund går bra ihop, hade man kunnat skaffa en till hund under den perioden, sen återgå till jobb efter utan att det påverkar valpen för mycket? Vår hund idag har inga problem att vara själv, brukar åka hem på lunchen och ta en runda, på sommaren låter vi dörren va öppen till trädgården så han kan göra sina behov när han vill och har kameror runt om så vi alltid kan se hur han beter sig, och som det ser ut så har han inga problem att vara själv, brukar sova till 10:00 sen, ut o kissa, sen sover tills vi kommer hem vid 16:00… Hade gärna velat ha en till hund, men är osäker om det är tillräckligt med tid under valp perioden.. Hur gör ni?

Karmatarerskanise
0

Det är för lång tid för en valp, även om den har sällskap av en hund.

Men det går ju att lösa med dagmatte.

Draken
2

En valp behöver ganska mycket tid som liten, och sex - åtta veckor är för lite tid.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis