Hundar iFokus

Hundar

Etiketterhundtillbehör-hundprylarköpes-säljes-hundprylar
Läst 158 ggr
Pelle_muffins
0

Köpa saker begagnat?

Ok, jag tänkte köpa några leksaker och göra en ”bra att ha låda” till min vän som precis skaffat hund. Självfallet i dessa tider vill man ju göra ett klipp och försökte då se om man kan köpa saker second hand/begagnat.

Har ni några tips? Var gör jag det?

Eller är det så att man inte köper begagnat till husdjur… Dela gärna hur ni tänker

// Förvirrad hundvän 😅

[Tismon]
4

Det brukar finnas en del på Facebook marketplace. Köper du något som hunden ska ha på sig (sele, halsband, reflexväst, regnjacka osv) så kan det vara bra att ha hundens mått uppskrivna så att det passar :)

Åsa S
4

Jag har köpt en fin hundsäng i memory foam som såg helt oanvänd ut på loppis de ville ha 50kr, så det ska mina föräldrars hund få i julklapp det blev ju billigare än ett tuggben som han brukar få.

Turast
2

Vår röda korset får in en del hundsaker, köpte en dragsele för 75 kr där nyss, helt sjukt 😂
Annars loppisar eller olika hundtillbehör s säljes grupper på Facebook

Jag tackar aldrig nej till ett bra klipp, många av mina hundars saker är begagnade! Köpte en amoken sele för 100 kr som ser helt ny ut till unghunden nyss med på Facebook 😁

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

RackarFia
3

Jag har jobbat på Röda Korset och vi fick in mycket fint. Köpte själv en jättefin sele i nyskick där till min dåvarande hund för 50kr.
Har även fyndat på Marketplace.

Tycker det är toppen att handla på loppis eller second hand-butiker 😊

/Fia ☁️

Draken
0

#0: Selar, hundbäddar, koppel, halsband etc. brukar jag kunna köpa begagnat. Men tuggben och leksaker köper jag inte begagnat.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

molam
0

Jag handlar mycket begagnat, men det är viktigt för mig att det ser fräscht ut Koppel och halsband föredrar jag att köpa Nytt med tanke på att det är sånt som sliter, det kan se prima skick ut, men så visar det sig att hunden drar en gång för mycket så släpper kroken tex.
Varit med om det förut, så därför köper jag det nytt.

Godis, oöppnat kan jan köpa beggat, foder kan jag köpa beggat oavsett om det är öppnat el oöppnat så lämnge det är RÄTT foder och man kan få bra pris, min ena har tex mat som kostar 950kr säcken då han har allergier, hittar jag den billigare så köper jag xD

Leksaker köper jag endast begagnat om det är Bra skick och nån leksak som inte längre säljes i butiker =)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus