Protest?!?
Min hund har börjat bajsa hemma på nätterna, t ex inatt så fort jag släckte lampan och gick till rummet så bajsade han i vardagsrummet (har sovrumsdörren öppen). Vad kan detta bero på, vad ska jag göra??
Hundar bajsar inte för att protestera eller för att bevisa något.
Har du kollat med det hos veterinär?
#1: nej, har inte kollat upp de. Började igår igen, har hänt tidigare också men då va han ny för oss och lägenheten.
#2: är hunden ny eller lägenheten?
Det kan vara många orsaker och jag skulle rekommendera att fråga en veterinär om det om du vet att hunden är garanterat rumsren.
#3: hunden är ny vi har haft han sen juli detta året och han är 1 år, han är rumsren vi hade bara problem i början och sen blev det bra men nu börjar det igen
När går ni ut i förhållande till läggdags? Gör han sina behov på sista promenaden?
Kan ju vara så att han behöver en kort sista runda för att få bajsa precis innan sängdags ☺️
Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Vi har en hund som vi haft detta problem med till och från i de 11 1/2 år hon bott här.
Var mycket värre när hon kom hit som drygt 3-åring.
Men det jag märkt är att det numera framförallt är så här års - det är blött och blöta tassar är ju fruktansvärt 😁, det är kallt att vara ute 😁(hon är gatuhund från Spanien) så hon hinner inte alltid göra klart det hon ska innan hon ska in.
Har tyvärr inte lyckats lösa det här problemet på alla dessa år och nu är hon snart 15 år så vi har gett upp så jag är inte till någon hjälp mer än att det kan vara årstidsbundet.
#4: Kolla upp det hos veterinär först. Du kanske kan använda dig utav tjänster som firstvet? Det kan bero på så många anledningar så det kan vara bra att utesluta något medicinskt.
Jag skulle ta kontakt med veterinär om du med säkerhet vet att han är rumsren.